Newsletter

Nowa, "uśmiechnięta" marka hotelarska wchodzi na polski rynek

12.02.2015, 15:39aktualizacja: 12.02.2015, 15:39

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Hotel Alto
Hotel Alto
Hotel Alto jest pierwszą "uśmiechniętą" marką hotelową w Polsce, stawiającą przede wszystkim na pozytywne doświadczenie i samopoczucie gościa. Pierwszy obiekt zlokalizowany w Żorach to idealne miejsce na komfortowy wypoczynek w dobrej cenie, zgodnie z zasadą "Im wcześniej rezerwujesz, tym mniej płacisz". Hotel oferuje 108 miejsc noclegowych w 54 specjalnie wyciszonych pokojach, designerską Strefę Widelca i specjalną Strefę Odpoczynku z wygodnymi kanapami i dużym TV. Hotel został też przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Na gości czekają w nim dodatkowo atrakcyjne nowinki technologiczne.

Idea Hotelu

Pierwszy "uśmiechnięty" hotel w Polsce

Idea uśmiechu w Alto jest motywem przewodnim zarówno w strategii brandingowej, jak i strategii komunikacji z gościem. Uśmiech jest bowiem naturalnym i pozytywnym elementem życia, ludzie naturalnie go odwzajemniają. Ta forma ekspresji nic nie kosztuje, idea uśmiechu się nie starzeje i jest uniwersalna.

"Doświadczenie gościa to element, na który w Alto zwracamy szczególną uwagę. Jesteśmy otwarci na informację zwrotną, którą uwzględniamy w naszych procesach decyzyjnych. W związku z tym strategia komunikacji w hotelu jest prowadzona w lekkiej, prostej i przyjaznej formie. Wszelkim komunikatom towarzyszy idea uśmiechu. Chcemy, aby goście przyjeżdżający do Alto nie tylko wypoczęli, ale także dzięki ‘uśmiechniętemu hotelowi’ poczuli się w nim wyjątkowo dobrze" - mówi Artur Hajduk, prezes Alto Hotels.

Ta koncepcja została wdrożona także podczas procesu rekrutacji. Rekruterzy oprócz doświadczenia sprawdzali tzw. "kompetencje miękkie" potencjalnych pracowników (komunikatywność, otwartość, empatię, umiejętność prowadzenia tzw. small talk itp.).

"Na rekrutację zaprosiliśmy osoby otwarte, naturalnie uśmiechnięte, które potrafią szybko i bezstresowo nawiązać rozmowę z gościem. Nasi nowi pracownicy to osoby, które szybko się uczą, interesują się tym, co się dzieje w hotelu. Te osoby nie boją się zmian oraz są proaktywne w działaniu na rzecz gościa"- mówi Edyta Goryszewska-Szumska, rekruter Alto.

Połączenie klasy Premium i Economy

Alto to nowoczesny hotel, którego wnętrza zaprojektowane zostały według najnowszych trendów kolorystycznych, meblarskich i designerskich. Brak ukrytych kosztów i jasna polityka cenowa to kolejne atuty nowego hotelu. Ustalenia są proste, im wcześniej rezerwuje się pokój, tym niższa będzie jego cena. Wysoka jakość usług (Premium) oraz wprowadzenie rozwiązań samoobsługowych zminimalizowały koszty utrzymania pokoju (Economy). Wszelkiego rodzaju dodatki, które w innych hotelach generują wysoką cenę pokoju takie jak: parking, śniadanie, Internet w pokoju itp. w Alto można dokupić, ale nie jest to obligatoryjne. Gość zatem "płaci za co chce", czyli ma do dyspozycji komfortowy pokój z pełnym wyposażeniem, w bardzo dobrej cenie i możliwość dokupienia niezbędnych dla niego podczas pobytu dodatków.

"Atrakcyjną politykę cenową połączyliśmy z wysoką jakością usług i luksusowym designem, a innowacyjna technologia zapewni gościom poczucie komfortu i wygody" - mówi Artur Hajduk, prezes Alto Hotels.

Technologia przyjazna dla człowieka

Wszystkie "nowinki technologiczne" takie jak system self check-in, system rezerwacji internetowej, czy nawet elektroniczne klucze do pokojów są przyjazne w użytkowaniu dla gościa i pod tym kątem były one sprawdzane i testowane.

"Stworzyliśmy nowoczesną stronę internetową, dostosowaną do urządzeń mobilnych i aktualnych trendów w dziedzinie marketingu internetowego. Nasz system rezerwacji jest unikalny na polską skalę. Umożliwia on nie tylko założenie rezerwacji, ale również wprowadzanie w niej zmian i korzystanie z indywidualnie przyznanych danemu użytkownikowi rabatów. System inteligentnie i automatycznie zarządza ceną dopasowując ją do aktualnego obłożenia w hotelu. Dzięki temu gość wie, że rezerwując pokój wcześniej ma większą szansę na znalezienie tańszego noclegu. Najlepsze ceny dostępne indywidualnie na stronie internetowej są także ważnym elementem budowy lojalności naszych gości" - mówi Artur Hajduk.

Dla wygody osób korzystających z noclegów w Alto przygotowane zostały też specjalne plansze informacyjne w telewizorach SmartTV znajdujących się w pokojach hotelowych. Specyficzną formą rozrywki jest również zlokalizowana na parterze interaktywna piramida holograficzna czy konsola do gier.

Sieć Alto i lokalizacja

Pomysłodawcy Alto postawili nie tylko na nowy koncept hotelowy, ale także na wykorzystanie potencjału biznesowego mniejszych polskich miast. Pierwszy obiekt powstał w Żorach, które zlokalizowane są w aglomeracji śląskiej i są miastem z dobrze rozwiniętą infrastrukturą przemysłową. Właściciele Alto chcą, aby nowa marka, w krótkim czasie, wyrosła na lidera lokalnych rynków hotelarskich w całej Polsce.

"Chcemy wykorzystać potencjał mniejszych polskich miast z rozwiniętą strukturą biznesową i przemysłową. Alto w Żorach jest pierwszym hotelem docelowej sieci hoteli w Polsce. W ciągu kilku najbliższych lat chcielibyśmy zbudować kolejne obiekty tej marki i stać się liderem na lokalnych rynkach hotelowych średniej wielkości miast" - mówi Artur Hajduk, prezes Alto Hotels.

Struktura i strefy w hotelu

Pokoje

Alto dysponuje 54 pokojami, które zaprojektowane zostały według najnowszych trendów hotelowych. Dominuje w nich oryginalna kolorystyka i klimatyczne oświetlenie. W pokojach znajdują się wygodne łóżka, specjalna strefa do pracy oraz miejsce na bagaże. Zamontowane zostały także nowoczesne i duże SmartTV. Pokoje mają też specjalnie wyciszone ściany, które gwarantują gościom spokój podczas pobytu. W łazienkach natomiast zaprojektowano bardzo przestronny i duży prysznic. Wszystkie elementy wyposażenia pokoju oraz jego ergonomiczność zostały wcześniej dokładnie przetestowane w specjalnie w tym celu zbudowanych 3 pokojach testowych.

"Zbudowaliśmy pokoje testowe, aby mieć pewność, że wszystkie elementy, które zaprojektowaliśmy będą w pełni użyteczne i komfortowe dla naszych gości. Sprawdziliśmy każdy szczegół: wygodę łóżek, funkcjonalność oświetlenia, ergonomiczność mebli, jakość kosmetyków i przestrzeń w łazience. Pokoje testowane były przez kilkunastu pracowników, którzy zgłaszali nam swoje uwagi. Zebrane opinie pomogły nam wprowadzić odpowiednie zmiany w ostatecznym wyglądzie pokoju" - mówi Artur Hajduk, prezes Alto Hotels.

Struktura pokojów została uproszczona. Do dyspozycji Gości są tylko 2 typy pokojów tzw. "Double" z łóżkiem małżeńskim lub "Twin" z 2 rozdzielnymi łóżkami. Oba pokoje można będzie kupić także do pojedynczego wykorzystania. Nie zapomniano też o rodzinach z dziećmi. Do ich dyspozycji przygotowane zostały specjalne "pokoje rodzinne".

"Nasze pokoje to esencja ergonomiczności połączona z optymalnym wykorzystaniem przestrzeni. Gości z pewnością zaskoczy energetyczny design, specjalnie dobrane oświetlenie i elegancka prostota. Wszystkie te elementy wpłyną naszym zdaniem na poczucie pełnego komfortu wśród gości" - mówi Artur Hajduk, prezes Alto Hotels.

Strefa Self check-in

Na parterze zlokalizowana jest strefa zameldowania, tzw. Self Check-in. Jest to specjalne stanowisko z dotykowym ekranem i systemem meldowania do hotelu. Wszystko zaprojektowane zostało w sposób intuicyjny i prosty. Przy strefie Self Check-in gość proszony jest przez system o wprowadzenie numeru z potwierdzenia rezerwacji, który otrzymał ze strony domowej Alto lub z innego systemu rezerwacyjnego, z którego korzystał.

"To nowatorskie rozwiązanie pozwala gościom szybko i łatwo zameldować się w hotelu. Po zameldowaniu system drukuje specjalny kod, który jest jednocześnie kluczem do pokoju, do wejść hotelowych w porze nocnej oraz do windy. Dodatkową zaletą Self Check-in jest także to, że gość nie musi się wymeldowywać. System sam po zakończeniu się doby hotelowej zablokuje kod. Wprowadzenie takiego systemu zameldowań to nowość na polskim rynku hotelarskim. Jesteśmy pewni, że nie tylko ułatwi on gościom sam meldunek w hotelu, ale również znacznie go przyspieszy" - mówi Artur Hajduk, prezes Alto Hotels.

Strefa Widelca

To miejsce, w którym goście mogą zjeść zarówno śniadanie, jak i późniejszy lunch czy kolację.

Śniadanie w Alto: dostępne jest w godzinach porannych między 06:30 - 09:00, w weekendy między 07:00 - 10:00. Goście mogą wybierać spośród 70 wysokiej jakości produktów. Wyróżnikiem jest też to, że ponad 90% z nich pochodzi od polskich producentów.

"Do dyspozycji gości w Strefie Widelca jest też oryginalna kawa. Nasi eksperci wybrali wyjątkową mieszankę Arabiki i Robusty, której wyselekcjonowane, wysokiej jakości ziarna charakteryzują się delikatnym smakiem" - mówi Katarzyna Juraszczyk, manager Alto.

Menu Główne: wieczorem do dyspozycji gości jest menu główne, w którym znajdują się znane i lubiane europejskie potrawy m.in. hamburger, tortilla, pożywne sałaty czy desery, takie jak angielski pudding czy słodkie crumble.

Strefa Odpoczynku

Na parterze zaplanowano również Strefę Odpoczynku z wygodnymi kanapami i dużym telewizorem. Dodatkowo dla gości zainstalowana została konsola do gier, a miłośnicy książek mogą skorzystać z "biblioteczki" Alto.

Strefa Info Desk

Do dyspozycji Gości oddany został także InfoDesk, przy którym można dokonać wszelkich płatności, uzyskać szereg informacji dotyczących funkcjonowania hotelu oraz zamówić dodatkowe usługi.

Ciekawostki:

3 pokoje testowe wybudowane przed otworzeniem obiektu

150 ton zbrojenia = 125 km prętów zbrojeniowych

800 m3 betonu (czyli 800 000 litrów)

1300 m3 wywiezionej ziemi

9 miesięcy i 6 dni trwały prace budowlane

KONTAKT:

Hotel Alto

ul. Huloki 1

Żory

e-mail: zory@hotelalto.com

-

Karolina Celińska

Specjalista ds. Marketingu i PR

tel. (71) 795 51 65

tel. kom. +48 782 955 556

e-mail: kcelinska@qubushotel.com

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 12.02.2015, 15:39
Źródło informacji Alto Hotels Sp. z o.o.
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii