Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie firmy Work Service S.A. Przeprowadził je instytut Millward Brown S.A. W grupie pracowników badanie zrealizowano na próbie 522 osób pracujących, zaś w grupie pracodawców badanie zrealizowano na próbie 300 firm, po 100 wywiadów dla firm małych, średnich oraz dużych. Badania przeprowadzano w styczniu 2015 r. za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych CATI.
Według Work Service, z większości ekonomicznych wskaźników wynika, że 2015 rok ma być dobrym okresem dla polskiego rynku pracy. Potwierdzają to sami pracodawcy, wśród których zdecydowana większość (81 proc.) planuje w tym roku utrzymać obecny poziom miejsc pracy. Mimo to ponad jedna czwarta (28 proc.) pracowników obawia się utraty pracy w najbliższym dwóch latach (w sierpniu ub.r. takie obawy wyraziło 16 proc. badanych). Największe obawy są wśród osób zatrudnionych na umowy zlecenie lub o dzieło (48 proc.).
"Za nami 2014 rok i możemy śmiało powiedzieć, że kondycja polskiego rynku pracy jest lepsza niż ktokolwiek mógł oczekiwać jeszcze dwanaście miesięcy temu. Na koniec ubiegłego roku stopa bezrobocia była najniższa od 2008 r. W związku z większym popytem inwestycyjnym ze strony przedsiębiorców i przyspieszeniem polskiej gospodarki, wskaźniki obrazujące rynek pracy poprawiły się. W tym roku widzimy kontynuację tego trendu" - ocenił prezes zarządu Work Service S.A. Tomasz Hanczarek. (PAP)
aop/ pz/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 04.03.2015, 13:46 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |