Newsletter

Sawicki: ziemia powinna być sprzedawana według jej wartości produkcyjnej

04.03.2015, 15:23aktualizacja: 04.03.2015, 15:23

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Ziemia rolna powinna być sprzedawana według jej wartości produkcyjnej, a nie według cen spekulacyjnych - podkreślił w Sejmie minister rolnictwa Marek Sawicki. Dodał, że powinni ją kupować w pierwszej kolejności rolnicy.

Sawicki informując posłów o stanie polskiego rolnictwa, przyznał, że "mimo deklaracji ze wszystkich stron sceny politycznej" do tej pory nie udało się w Sejmie wypracować odpowiednich rozwiązań ustawowych dot. sprzedaży ziemi rolniczej. "Mnożą się projekty - nie ma rozwiązań" - podkreślił.

Minister dodał, że brak rozwiązań prawnych w tej sprawie budzi strach wśród rolników, który - jego zdaniem - jest też podsycany przez niektórych polityków.

"Dla mnie najważniejsze jest, aby ziemię rolniczą w pierwszej kolejności mogli kupować rolnicy na powiększenie swoich gospodarstw, sąsiedzi na powiększenie gospodarstw - w ramach ustawy o ustroju rolnym - do 300 ha" - zaznaczył Sawicki.

Według ministra ziemia rolna powinna być też sprzedawana młodym rolnikom, którzy mają dłuższą perspektywę gospodarowania. Jak zaznaczył, ziemia powinna być też sprzedawana zgodnie z jej "wartością produkcyjną, a nie według cen spekulacyjnych".

Minister zadeklarował także, że ważna jest kwestia sprzedaży bezpośredniej. Wyjaśnił, że chodzi o to, by rolnik mógł sprzedać zainteresowanym konsumentom np. zsiadłe mleko czy kapustę kiszoną.

Zdaniem ministra dzięki sprzedaży bezpośredniej powinna powstawać bezpośrednia więź między producentem a konsumentem. "(W tej sprawie - PAP) jest też projekt rozporządzenia ministra rolnictwa, który jest w tej chwili notyfikowany w KE. Wszystko wskazuje na to, że w maju ta notyfikacja się zakończy" - poinformował. (PAP)

mick/ son/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 04.03.2015, 15:23
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ