Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W pismach kierowanych głównie do przedsiębiorców oszuści informują o rzekomej zmianie systemu rozliczeniowego, a co za tym idzie numeru rachunku bankowego. Takie listy, z wyraźnie widocznym logo PGE i spreparowanymi podpisami przedstawicieli obecnych lub byłych władz koncernu, pojawiły się w kilku regionach Polski.
"Nie kierowaliśmy do odbiorców informacji o zmianie numerów rachunków bankowych i nie prowadzimy prac zmierzających do zmiany systemu rozliczeniowego. Prawdopodobnie mamy więc do czynienia z grupą przestępców, którzy podszywając się pod nas, chcą wyłudzić opłaty" - tłumaczy Maciej Szczepaniuk, rzecznik PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
Spółka przestrzega przed oszustami działającymi w województwach mazowieckim, łódzkim, podlaskim oraz lubelskim, skąd przyszły pierwsze informacje o fałszywych powiadomieniach. Nie wykluczone jednak, że nielegalny proceder może mieć dużo większy zasięg.
PGE jest największym w Polsce przedsiębiorstwem energetycznym. W ramach grupy kapitałowej zajmuje się wydobyciem węgla brunatnego, wytwarzaniem energii elektrycznej z węgla, gazu i odnawialnych źródeł energii, a także dystrybucją oraz sprzedażą prądu do ponad 5 mln gospodarstw domowych i przedsiębiorstw.
To właśnie podmioty prowadzące działalność gospodarczą są głównym celem nielegalnej działalności oszustów, którzy fałszywe listy wysyłają nawet do przedsiębiorców spoza obszaru działalności spółki z Grupy Kapitałowej PGE dostarczającej energię do klientów końcowych, czyli PGE Dystrybucja. PGE Dystrybucja to jeden z pięciu operatorów systemu dystrybucyjnego, prowadzących działalność na blisko 40 proc. powierzchni kraju, głównie w województwach północno-wschodnich, południowo-wschodnich i centralnych.
PGE podkreśla, że numer konta, na który należy wpłacać należności za dostawy energii elektrycznej znajduje się wyłącznie na dostarczanych fakturach, wystawianych w związku ze świadczonymi usługami.
"W przypadku jakiejkolwiek innej korespondencji najprawdopodobniej mamy do czynienia z próbą wyłudzenia pieniędzy. Jeśli klienci mają jakiekolwiek wątpliwości, bez względu na miejsce zamieszkania, mogą zadzwonić pod numer 422 222 222 do Contact Center PGE, czynnego od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 19:00" - mówi Maciej Szczepaniuk.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.03.2015, 10:30 |
Źródło informacji | PGE Polska Grupa Energetyczna |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ