Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Na rynku codziennie pojawiają się nowe oferty produktów finansowych. Występują one w różnych wariantach i modyfikacjach. Produkty te są jednak z reguły skomplikowane i przez to mogą być niezrozumiałe dla odbiorcy. Często nawet niuanse powodują, że klient nie do końca bywa świadomy wyboru oferty. Dlatego ważne jest, żeby komunikat płynący z reklamy był jednoznaczny i przejrzysty. Provident Polska, jako pierwsza firma sektora finansowego dołączyła do Rady Reklamy i wyszła z propozycją wypracowania jasnych i konkretnych zasad, według których powinny być tworzone reklamy branży finansowe
"Reklama to często pierwszy kontakt klienta z produktem, dlatego tym bardziej ważne jest, żeby taki przekaz był jasny i zrozumiały w odbiorze - mówi Jacek Barankiewicz, prezes Zarządu Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. - Szczególnie w przypadku produktów finansowych, które z jednej strony bywają bardzo skomplikowane, a z drugiej mają charakter niezwykle istotny dla klientów, dbanie o przystępność i przejrzystość informacji jest absolutnie kluczowa. Produkt finansowy powinien być prosty w konstrukcji i jasny w zrozumieniu. Cieszymy się, że Provident dołączył do Rady Reklamy, dzięki czemu będziemy mogli rozpocząć prace nad kodyfikacją w tym zakresie" - dodaje Jacek Barankiewicz.
Provident będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, został sygnatariuszem Rady Reklamy i tym samym od tej pory każdy przekaz reklamowy firmy zostanie poddany ocenie. Zatwierdzone przez Komisję Etyki Reklamy spoty otrzymają certyfikat oraz zielone światło do publikacji. To jeden z pierwszych kroków podjętych w kierunku samoregulacji rynku produktów finansowych. Firma zaprasza również inne firmy z sektora finansowego do prac nad wypracowaniem standardów dla branży.
"Myślenie o biznesie przez pryzmat etyki jest jednym z kluczowych filarów działalności Providenta. Jako sygnatariusz organizacji sami poddajemy swoje reklamy niezależnemu audytowi, który sprawdza, czy są one zrozumiałe dla konsumenta - mówi Katarzyna Szerling, dyrektor marketing, Provident Polska. - Ponadto będziemy pracowali nad osobnym kodeksem dla całej branży, dlatego zapraszamy wszystkie firmy i organizacje zainteresowane współpracą do podnoszenia standardów na rynku finansowym. Zależy nam, aby efektem naszych wysiłków było powstanie Kodeksu Etyki Reklamy Branży Finansowej" - podkreśla.
Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów wydatki reklamowe instytucji finansowych w czwartym kwartale 2014 wyniosły łącznie prawie 433 mln zł. W porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku, wartość reklamy wzrosła aż o 97 mln zł.
Provident Polska S.A jest częścią grupy finansowej International Personal Finance. Firma jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także - w ramach notowań równoległych - na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Obecnie obsługuje klientów w 8 krajach: w Polsce, w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech, w Meksyku, Rumunii, na Litwie i w Bułgarii.
W Polsce Provident działa od 18 lat i jest największą firmą wchodzącą w skład IPF. Firma specjalizuje się w udzielaniu pożyczek z opcją obsługi w domu. Provident udziela również finansowania mikroprzedsiębiorcom. Provident jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz członkiem Centrum Wolontariatu. Firma angażuje się w szereg inicjatyw społecznych, m.in. prowadzi program wolontariatu pracowniczego "Tak! Pomagam" oraz ogólnopolski program grantowy "Wokół Nas".
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 11.03.2015, 17:41 |
Źródło informacji | Provident Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
PZU z pomocą dla poszkodowanych w pożarze w Ząbkach
Od wczesnego poranka 4 lipca br. mobilni eksperci PZU są na miejscu poważnego pożaru na osiedlu w podwarszawskich Ząbkach. Kontaktujemy się ze wszystkimi ubezpieczonymi w PZU mieszkańcami bloku objętego pożarem. Uruchomiliśmy uproszczone procedury obsługi, a dziś na miejsce przyjedzie też Mobilne Biuro PZU, w którym poszkodowani będą mogli zgłaszać szkody bezpośrednio, uzyskać informacje o przygotowanych dla nich lokalach zastępczych i inną pomoc.- 04.07.2025, 16:15
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: PZU
-
Komunikat prasowy Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa po pożarze budynku wielorodzinnego w Ząbkach - apel PIIB o pilny przegląd poddaszy w Polsce
W związku z pożarem budynku wielorodzinnego w Ząbkach koło Warszawy, Polska Izba Inżynierów Budownictwa składa wyrazy współczucia wszystkim poszkodowanym mieszkańcom oraz wskazuje na konieczność podjęcia natychmiastowych działań prewencyjnych i kontrolnych w skali ogólnopolskiej.- 04.07.2025, 16:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Izba Inżynierów Budownictwa
-
Rynek fotowoltaiki w Polsce 2025. Podsumowanie i wnioski z raportu
Instytut Energetyki Odnawialnej opublikował XIII edycję raportu „Rynek fotowoltaiki w Polsce 2025”. Wartość inwestycji w moce PV przekroczyła 12 mld zł. Pod względem przyrostu mocy PV w 2024 roku Polska zajęła 5. miejsce w UE i umocniła się na 6. miejscu pod względem skumulowanej mocy zainstalowanej, daleko wyprzedzając kolejne kraje z TOP 10.- 04.07.2025, 15:20
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Instytut Energetyki Odnawialnej
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ