Newsletter

Provident pierwszą firmą finansową w Radzie Reklamy

11.03.2015, 17:41aktualizacja: 11.03.2015, 17:41

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Rada Reklamy i Provident
Rada Reklamy i Provident
Provident Polska jako pierwsza firma sektora finansowego została sygnatariuszem Kodeksu Etyki Reklamy i tym samym poddaje swoje reklamy pod ocenę Rady Reklamy. Efektem współpracy będzie również kodeks, który nakreśli reguły przekazów reklamowych produktów finansowych.

Na rynku codziennie pojawiają się nowe oferty produktów finansowych. Występują one w różnych wariantach i modyfikacjach. Produkty te są jednak z reguły skomplikowane i przez to mogą być niezrozumiałe dla odbiorcy. Często nawet niuanse powodują, że klient nie do końca bywa świadomy wyboru oferty. Dlatego ważne jest, żeby komunikat płynący z reklamy był jednoznaczny i przejrzysty. Provident Polska, jako pierwsza firma sektora finansowego dołączyła do Rady Reklamy i wyszła z propozycją wypracowania jasnych i konkretnych zasad, według których powinny być tworzone reklamy branży finansowe

"Reklama to często pierwszy kontakt klienta z produktem, dlatego tym bardziej ważne jest, żeby taki przekaz był jasny i zrozumiały w odbiorze - mówi Jacek Barankiewicz, prezes Zarządu Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. - Szczególnie w przypadku produktów finansowych, które z jednej strony bywają bardzo skomplikowane, a z drugiej mają charakter niezwykle istotny dla klientów, dbanie o przystępność i przejrzystość informacji jest absolutnie kluczowa. Produkt finansowy powinien być prosty w konstrukcji i jasny w zrozumieniu. Cieszymy się, że Provident dołączył do Rady Reklamy, dzięki czemu będziemy mogli rozpocząć prace nad kodyfikacją w tym zakresie" - dodaje Jacek Barankiewicz.

Provident będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, został sygnatariuszem Rady Reklamy i tym samym od tej pory każdy przekaz reklamowy firmy zostanie poddany ocenie. Zatwierdzone przez Komisję Etyki Reklamy spoty otrzymają certyfikat oraz zielone światło do publikacji. To jeden z pierwszych kroków podjętych w kierunku samoregulacji rynku produktów finansowych. Firma zaprasza również inne firmy z sektora finansowego do prac nad wypracowaniem standardów dla branży.

"Myślenie o biznesie przez pryzmat etyki jest jednym z kluczowych filarów działalności Providenta. Jako sygnatariusz organizacji sami poddajemy swoje reklamy niezależnemu audytowi, który sprawdza, czy są one zrozumiałe dla konsumenta - mówi Katarzyna Szerling, dyrektor marketing, Provident Polska. - Ponadto będziemy pracowali nad osobnym kodeksem dla całej branży, dlatego zapraszamy wszystkie firmy i organizacje zainteresowane współpracą do podnoszenia standardów na rynku finansowym. Zależy nam, aby efektem naszych wysiłków było powstanie Kodeksu Etyki Reklamy Branży Finansowej" - podkreśla.

Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów wydatki reklamowe instytucji finansowych w czwartym kwartale 2014 wyniosły łącznie prawie 433 mln zł. W porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku, wartość reklamy wzrosła aż o 97 mln zł.

Provident Polska S.A jest częścią grupy finansowej International Personal Finance. Firma jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także - w ramach notowań równoległych - na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Obecnie obsługuje klientów w 8 krajach: w Polsce, w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech, w Meksyku, Rumunii, na Litwie i w Bułgarii.

W Polsce Provident działa od 18 lat i jest największą firmą wchodzącą w skład IPF. Firma specjalizuje się w udzielaniu pożyczek z opcją obsługi w domu. Provident udziela również finansowania mikroprzedsiębiorcom. Provident jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz członkiem Centrum Wolontariatu. Firma angażuje się w szereg inicjatyw społecznych, m.in. prowadzi program wolontariatu pracowniczego "Tak! Pomagam" oraz ogólnopolski program grantowy "Wokół Nas".

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 11.03.2015, 17:41
Źródło informacji Provident Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ