Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![Rada Reklamy i Provident](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/2015-03/20150312/18832162_Rada%20Reklamy_Provident_11.03.15.jpg?itok=UQW8S8rp)
Na rynku codziennie pojawiają się nowe oferty produktów finansowych. Występują one w różnych wariantach i modyfikacjach. Produkty te są jednak z reguły skomplikowane i przez to mogą być niezrozumiałe dla odbiorcy. Często nawet niuanse powodują, że klient nie do końca bywa świadomy wyboru oferty. Dlatego ważne jest, żeby komunikat płynący z reklamy był jednoznaczny i przejrzysty. Provident Polska, jako pierwsza firma sektora finansowego dołączyła do Rady Reklamy i wyszła z propozycją wypracowania jasnych i konkretnych zasad, według których powinny być tworzone reklamy branży finansowe
"Reklama to często pierwszy kontakt klienta z produktem, dlatego tym bardziej ważne jest, żeby taki przekaz był jasny i zrozumiały w odbiorze - mówi Jacek Barankiewicz, prezes Zarządu Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. - Szczególnie w przypadku produktów finansowych, które z jednej strony bywają bardzo skomplikowane, a z drugiej mają charakter niezwykle istotny dla klientów, dbanie o przystępność i przejrzystość informacji jest absolutnie kluczowa. Produkt finansowy powinien być prosty w konstrukcji i jasny w zrozumieniu. Cieszymy się, że Provident dołączył do Rady Reklamy, dzięki czemu będziemy mogli rozpocząć prace nad kodyfikacją w tym zakresie" - dodaje Jacek Barankiewicz.
Provident będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, został sygnatariuszem Rady Reklamy i tym samym od tej pory każdy przekaz reklamowy firmy zostanie poddany ocenie. Zatwierdzone przez Komisję Etyki Reklamy spoty otrzymają certyfikat oraz zielone światło do publikacji. To jeden z pierwszych kroków podjętych w kierunku samoregulacji rynku produktów finansowych. Firma zaprasza również inne firmy z sektora finansowego do prac nad wypracowaniem standardów dla branży.
"Myślenie o biznesie przez pryzmat etyki jest jednym z kluczowych filarów działalności Providenta. Jako sygnatariusz organizacji sami poddajemy swoje reklamy niezależnemu audytowi, który sprawdza, czy są one zrozumiałe dla konsumenta - mówi Katarzyna Szerling, dyrektor marketing, Provident Polska. - Ponadto będziemy pracowali nad osobnym kodeksem dla całej branży, dlatego zapraszamy wszystkie firmy i organizacje zainteresowane współpracą do podnoszenia standardów na rynku finansowym. Zależy nam, aby efektem naszych wysiłków było powstanie Kodeksu Etyki Reklamy Branży Finansowej" - podkreśla.
Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów wydatki reklamowe instytucji finansowych w czwartym kwartale 2014 wyniosły łącznie prawie 433 mln zł. W porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku, wartość reklamy wzrosła aż o 97 mln zł.
Provident Polska S.A jest częścią grupy finansowej International Personal Finance. Firma jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także - w ramach notowań równoległych - na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Obecnie obsługuje klientów w 8 krajach: w Polsce, w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech, w Meksyku, Rumunii, na Litwie i w Bułgarii.
W Polsce Provident działa od 18 lat i jest największą firmą wchodzącą w skład IPF. Firma specjalizuje się w udzielaniu pożyczek z opcją obsługi w domu. Provident udziela również finansowania mikroprzedsiębiorcom. Provident jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz członkiem Centrum Wolontariatu. Firma angażuje się w szereg inicjatyw społecznych, m.in. prowadzi program wolontariatu pracowniczego "Tak! Pomagam" oraz ogólnopolski program grantowy "Wokół Nas".
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 11.03.2015, 17:41 |
Źródło informacji | Provident Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Gala Derby na Torze Służewiec: sportowe emocje i prawdziwe święto mody w samym sercu stolicy PAP
Tradycyjnie w pierwszą niedzielę lipca na legendarnym Torze Wyścigów Konnych Służewiec odbyła się Gala Derby, jedno z najważniejszych wydarzeń w polskim kalendarzu wyścigowym. Wielotysięczny tłum z zapartym tchem kibicował swoim faworytom startującym w dziesięciu rywalizacjach, w tym tej najważniejszej i jubileuszowej - 80. Westminster Derby, czyli słynnym wyścigu o błękitną wstęgę dla trzyletnich koni pełnej krwi angielskiej.- 08.07.2024, 16:45
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Nextbike kończy restrukturyzację i umacnia swoją pozycję na rynku mikromobilności
Sąd Okręgowy w Warszawie zatwierdził układ kończący postępowanie restrukturyzacyjne firmy Nextbike. Polski lider w zakresie współdzielonych miejskich rowerów publicznych zamierza teraz w pełni skupić się na spłacie dotychczasowych zobowiązań oraz rozwoju usług w Polsce, jak i za granicą.- 08.07.2024, 15:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Nextbike Polska
-
Image
Wiener i Compensa - od lipca #POŁĄCZENI
Dwa Towarzystwa Ubezpieczeniowe z Grupy VIG (Vienna Insurance Group) - Compensa oraz Wiener oficjalnie połączyły się 1 lipca 2024 r. Właścicielem marki Wiener staje się Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group. Połączone spółki dołączają do ścisłej czołówki polskich ubezpieczycieli i stają się 4. co do wielkości spółką majątkową w Grupie VIG, stając się silniejszą kapitałowo, większą i bardziej efektywną organizacją.- 08.07.2024, 15:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Wiener