Newsletter

TVP: wpływy z abonamentu pokryły koszty misji w 32,4 proc.

13.03.2015, 18:18aktualizacja: 13.03.2015, 18:18

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

1 mld 369,4 mln zł Telewizja Polska przeznaczyła w 2014 r. na zadania związane z realizacją misji publicznej. Środki z abonamentu pokryły je w 32,4 proc. - wynika ze sprawozdania abonamentowego TVP. Wpływy abonamentowe w ub.r. wyniosły 444 mln zł.

"Przy osiągniętych wpływach z abonamentu na poziomie 444,0 mln zł oznacza to, iż tylko 32,4 proc. kosztów związanych z realizowaną przez TVP S.A. misją pokrywają środki abonamentowe. Przeważająca część kosztów działalności misyjnej pokrywana jest z innych źródeł finansowania, przede wszystkim z reklamy i sponsoringu" - czytamy w opublikowanym w piątek sprawozdaniu abonamentowym TVP.

W 2014 roku przychody TVP z reklamy oraz sponsoringu wyniosły 902 mln zł. Zaznaczono, że pozyskane środki komercyjne są "dominującym źródłem finansowania" zadań TVP wynikających z misji nadawcy publicznego. Koszty poniesione w 2014 roku na zadania związane z realizacją misji Telewizji Polskiej wyniosły 1 mld 369,4 mln zł (stan na 13 lutego 2015 r.).

W swoim sprawozdaniu TVP przypomniała, że w 2014 r. wpływy abonamentowe, już trzeci rok z rzędu, były wyższe od wpływów roku ubiegłego, co jest m.in. wynikiem podjętych działań mających na celu usprawnienie egzekucji i ściągalności opłat abonamentowych.

"Środki abonamentowe przekazane w ubiegłym roku na rachunek Telewizji Polskiej SA są wyższe o 161,6 mln zł (57,2 proc.) od wpływów 2013 roku, o 190,1 mln zł (74,9 proc.) od wpływów w 2012 r. i o 238,6 mln zł (116,1 proc.) wyższe od środków przekazanych w 2011 r." - czytamy w sprawozdaniu. (PAP)

aop/ mhr/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 13.03.2015, 18:18
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ