Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Przy osiągniętych wpływach z abonamentu na poziomie 444,0 mln zł oznacza to, iż tylko 32,4 proc. kosztów związanych z realizowaną przez TVP S.A. misją pokrywają środki abonamentowe. Przeważająca część kosztów działalności misyjnej pokrywana jest z innych źródeł finansowania, przede wszystkim z reklamy i sponsoringu" - czytamy w opublikowanym w piątek sprawozdaniu abonamentowym TVP.
W 2014 roku przychody TVP z reklamy oraz sponsoringu wyniosły 902 mln zł. Zaznaczono, że pozyskane środki komercyjne są "dominującym źródłem finansowania" zadań TVP wynikających z misji nadawcy publicznego. Koszty poniesione w 2014 roku na zadania związane z realizacją misji Telewizji Polskiej wyniosły 1 mld 369,4 mln zł (stan na 13 lutego 2015 r.).
W swoim sprawozdaniu TVP przypomniała, że w 2014 r. wpływy abonamentowe, już trzeci rok z rzędu, były wyższe od wpływów roku ubiegłego, co jest m.in. wynikiem podjętych działań mających na celu usprawnienie egzekucji i ściągalności opłat abonamentowych.
"Środki abonamentowe przekazane w ubiegłym roku na rachunek Telewizji Polskiej SA są wyższe o 161,6 mln zł (57,2 proc.) od wpływów 2013 roku, o 190,1 mln zł (74,9 proc.) od wpływów w 2012 r. i o 238,6 mln zł (116,1 proc.) wyższe od środków przekazanych w 2011 r." - czytamy w sprawozdaniu. (PAP)
aop/ mhr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 13.03.2015, 18:18 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |