Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zysk w 2014 roku wyniósł 1 mld 6 mln zł i był o 35 proc. wyższy niż rok wcześniej - powiedział w poniedziałek na konferencji prasowej prezes Energi Mirosław Bieliński. EBIDTA (czyli zysk przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych kredytów, podatków i amortyzacji) w 2014 r. wzrosła o 17 proc. w ujęciu rocznym i osiągnęła ponad 2,3 mld zł.
W samym czwartym kwartale ub. roku przychody grupy sięgnęły prawie 2,8 mld zł., a w całym 2014 było to 10,6 mld zł.
Wzrosła też produkcja prądu. Jak poinformował zarząd, w ub. roku spółki grupy wyprodukowały 5,1 TWH energii elektrycznej brutto, czyli o ok. 2,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Stało się to dzięki wyższej produkcji w należącej do grupy elektrowni Ostrołęka i energii z farm wiatrowych.
Wiceprezes Energi Wojciech Topolnicki powiedział, że w 2014 r. na inwestycje grupa wydała 1,477 mld zł z czego 78 proc. w segmencie dystrybucyjnym. Przyłączono 31 tys. nowych klientów, zmodernizowano 2 tys. 937 km linii średniego i niskiego napięcia i przyłączono do sieci 60 nowych OZE.
Poprawiły się wskaźniki awaryjności. Na koniec 2014 r. wskaźnik SAIDI, który określa średnią długość przerw w dostawach prądu na odbiorcę - był o 26 proc. niższy niż rok wcześniej i wynosił 262 minuty. Wskaźnik SAIFI, pokazujący z kolei średnią częstotliwość przerw w zasilaniu na odbiorcę, w stosunku do 2013 r. podniósł się ale - jak tłumaczył zarząd - było to związane w huraganem i przerwami planowanymi na modernizację. Władze spółki podkreśliły jednocześnie, że wskaźnik ten poprawił się w ciągu ostatnich czterech lat o 22 proc. (PAP)
drag/ jzi/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 16.03.2015, 12:36 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |