Newsletter

C&A powiększa swoją ofertę o pierwszą w historii kolekcję dziecięcą z certyfikatem GOTS

16.03.2015, 15:31aktualizacja: 16.03.2015, 15:31

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

C&A Europe wprowadziło nową kolekcję dziecięcą z certyfikatem Global Organic Textile Standard (GOTS), wzmacniając tym samym zaangażowanie firmy na rzecz zrównoważonego rozwoju. Kolekcja, pierwsza w historii firmy promowana jako zgodna ze standardami GOTS, rozszerza ofertę C&A o bardziej zrównoważone produkty. Nowa oferta dostępna jest w wybranych sklepach C&A w Europie, a także online.

Standard GOTS, dotyczący przetwarzania wyrobów włókienniczych wykonanych z włókien organicznych, określa powszechnie akceptowane na świecie wymagania, które obejmują nie tylko ekologiczne, społeczne i jakościowe kryteria dla całego łańcucha dostaw, lecz także pełną ocenę i analizę pozostałości środków chemicznych. Dla C&A, która dąży do coraz bardziej zrównoważonych sposobów pozyskiwania włókien, stworzenie oferty dziecięcej certyfikowanej GOTS było naturalnym wyborem.

Thorsten Rolfes, Head Corporate Communication Europe, wyjaśnia: "Zobowiązaliśmy się do pracy zgodnie z wysokimi standardami etycznymi oraz standardami zrównoważonego rozwoju, będącymi fundamentalnymi zasadami naszej działalności. Z tego powodu jest dla nas niezmiernie ważne, by zapewnić pełne bezpieczeństwo i odpowiednią jakość chemiczną naszych produktów, zarówno dla konsumentów, jak i środowiska. Będziemy kontynuować nasze wysiłki oraz rozszerzać naszą ofertę, tak by oznaczenie GOTS było coraz częściej widoczne".

Zobowiązani do dołączenia do głównego nurtu "Bio Cotton"

W ramach oznaczenia "Bio Cotton", 80% wyrobów tekstylnych posiada certyfikat Organic Content Standard (OCS), pozostałe 20% certyfikat Global Organic Textile Standard (GOTS). Nowa oferta dla dzieci jest pierwszą w historii C&A kolekcją, oznaczoną certyfikatem GOTS.

C&A korzysta z organicznej bawełny od 2004 r. Oznaczenie C&A "Bio Cotton" zostało wprowadzone w 2007 r. w celu umożliwienia klientom łatwiejszego odnalezienia produktów wyprodukowanych z organicznej bawełny. Obecnie, produkty "Bio Cotton" stanowią 38% łącznej sprzedaży wyrobów bawełnianych, natomiast pozostałe produkty bawełniane wytworzone w zrównoważony sposób to ponad 40% łącznej sprzedaży - ilościowo stanowią one 27% kolekcji. W 2014 r. sprzedaliśmy 130 milionów wyrobów z organicznych materiałów.

Chociaż znaczne postępy zostały poczynione, zobowiązanie C&A do wprowadzania zrównoważonych materiałów nadal obowiązuje. C&A dąży, by do 2020 r. cała kolekcja bawełniana była wytworzona z materiałów pochodzących ze zrównoważonej produkcji. Aby osiągnąć ten ambitny cel, inwestujemy w społeczne i środowiskowe programy mające na celu zwiększenie produkcji organicznej bawełny. Dążymy, by produkty "Bio Cotton" były dostępne dla każdego - sprzedajemy je w takiej samej cenie jak pozostałe wyroby.

Działania na rzecz wyeliminowania niebezpiecznych substancji chemicznych.

Ścisłe wymagania GOTS dotyczące użycia substancji chemicznych obejmują sformalizowany proces akceptacji przez certyfikatora zatwierdzonego przez GOTS. Integralność produktów certyfikowanych przez GOTS jest zapewniana przez system monitoringu GOTS, który obejmuje inspekcje w miejscach wytwarzania oraz proces certyfikacji producentów, przetwórców i handlowców przez niezależne, akredytowane instytucje, a także certyfikaty dla transakcji związanych z łańcuchem dostaw.

Działania te wiążą się z celami C&A na rok 2020, obejmującymi m.in. pełną eliminację procesu uwalniania do środowiska potencjalnie niebezpiecznych substancji chemicznych w ramach pełnego łańcucha dostaw. Aby osiągnąć ten cel, C&A wprowadziło w życie zasadę Sustainable Chemicals Management, a także jest aktywnym uczestnikiem grupy Zero Discharge of Hazardous Chemicals (ZDHC).

Dodatkowych informacje na temat Global Organic Textile Standard znajdują się na stronie: www.global-standard.org

Więcej informacji na temat C&A Bio Cotton można znaleźć na stronie: www.canda.com/biocotton

C&A Europe

Firma C&A Europe, posiadająca ponad 1 575 sklepów w 21 europejskich krajach i zatrudniająca ponad 35 000 pracowników jest jednym z liderów branży detalicznej sprzedaży odzieży w Europie. C&A Europe gości ponad 2 miliony klientów każdego dnia, zaopatrując całe rodziny w dobrej jakości ubrania za przystępną cenę. Oprócz sklepów w Europie, C&A obecne jest także w Brazylii, Meksyku i Chinach.

Aby uzyskać więcej informacji, zapraszamy do odwiedzenia naszej strony: www.canda.com.

Źródło: C&A Europe

Kontakt dla mediów:

C&A Europe

Wanheimer Straße 70

40468 Düsseldorf

Thorsten Rolfes

Head of Corporate Communications C&A Europe

tel. 0049 (0) 211 9872 - 2749

fax: 0049 (0) 211 9872 - 4466

e-mail: thorsten.rolfes@canda.com

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 16.03.2015, 15:31
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ