Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MG informuje:
W zakresie promocji gospodarczej w 2014 r. Ministerstwo Gospodarki kontynuowało realizację projektu systemowego Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych (poddziałanie 6.5.1 PO IG), którego celem jest wykreowanie silnej, nowoczesnej i rozpoznawalnej w świecie marki polskiej, podniesienie konkurencyjności polskich branż w oparciu o innowacyjne produkty i usługi, zacieśnienie współpracy gospodarczej z krajami objętymi programami oraz zwiększenie świadomości konsumentów na temat polskiej oferty eksportowej w wyniku akcji promocyjnej na rynkach tych krajów.
W 2014 r. zakończono przeprowadzoną w Niemczech, Czechach, na Ukrainie, w Chinach i Rosji kampanię informacyjno-promocyjną "Made in Poland". Jej celem było wzmocnienie wizerunku Polski wśród partnerów zagranicznych z tych krajów, poprzez reklamę w prasie, Internecie, outdoor, a także działania Public Relations. Ponadto kontynuowano realizację 3-letnich branżowych programów promocji. Celem tych programów był wzrost konkurencyjności 15 priorytetowych i perspektywicznych branż polskiej gospodarki oraz zacieśnienie współpracy z 33 krajami objętymi działaniami.
MG zakończyło również realizację jednorocznych programów promocji o charakterze ogólnym na rynkach perspektywicznych takich jak Algieria, Brazylia, Kanada, Kazachstan, Meksyk, Turcja oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie. Kraje te były wyselekcjonowanych przez MG w oparciu o potencjał rozwojowy i proimportowy oraz zainteresowanie polskich przedsiębiorców. Sfinalizowano także program promocji gier komputerowych w Niemczech, USA, Chinach i Francji.
Resort gospodarki przygotował program „Aktywizacja eksportu na wybranych rynkach”. Wspiera on przedsiębiorców i branże najbardziej dotknięte spadkiem eksportu na rynki wschodnie, w tym towary rolno-spożywcze, na jedenastu wyselekcjonowanych rynkach.
Ministerstwo Gospodarki kontynuowało działania w ramach projektów Go China oraz Go Africa. W ramach programu Go Africa wspólnie z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych zorganizowano 3 misje typu fact finding do Senegalu, Ghany i Angoli oraz 2 misje biznesowe polskich przedsiębiorstw do tych państw. Ponadto zorganizowano kilkanaście wydarzeń promujących Polskę, jako wiarygodnego partnera biznesowego. W Łodzi odbył się także kongres POLAND-AFRICA 2014.
W pierwszej połowie 2014 r. MG otworzyło Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Zakres kompetencji Wydziału poza ZEA obejmuje wybrane rynki krajów stowarzyszonych w Radzie Współpracy Zatoki Perskiej oraz państwa Afryki.
Ponadto resort prowadził również prace przygotowawcze dotyczące udziału Polski w wystawie Światowej EXPO 2015 w Mediolanie.
Więcej informacji: http://www.mg.gov.pl/
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść. (PAP)
kom/ ksi/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 27.03.2015, 17:00 |
Źródło informacji | MG |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |