Newsletter

Eksperci: oddziały bankowe wciąż potrzebne pomimo rozwoju bankowości internetowej

05.04.2015, 10:50aktualizacja: 05.04.2015, 10:50

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Tradycyjna bankowość prowadzona w placówkach wciąż jest potrzebna klientom, gdy chcą skorzystać z bardziej zaawansowanych usług. Dlatego bankowość internetowa szybko jej nie wyprze, a proces likwidacji oddziałów będzie powolny - uważają specjaliści.

Bartłomiej Nocoń, dyrektor departamentu bankowości elektronicznej Pekao SA przyznaje, że klienci korzystający z bankowości internetowej równie chętnie korzystają z bankowości w oddziałach. "Z badań prowadzonych na najbardziej rozwiniętych rynkach takich jak: USA, Wielka Brytania, Francja, Australia, Nowa Zelandia, wynika, że aż 64 proc. respondentów wskazało w zeszłym roku, że bankowość oddziałowa istotnie wpływa na ich relacje, które budowane są w długotrwałej relacji z instytucją finansową" - podkreśla Nocoń i dodaje, że z podobną sytuacją mamy do czynienia w Polsce.

Jego zdaniem postępująca cyfryzacja i pęd ku nowoczesnym technologiom powodują, że rola oddziałów bankowych może być pomniejszana, ale jest zbyt wcześnie, żeby przewidywać, że odziały banków przestana istnieć w perspektywie najbliższych kilku lat.

Bankowość elektroniczna jest opłacalna dla banków, ale wciąż nie ma kluczowego znaczenia w ich przychodach - ocenia Andrzej Pyka, dyrektor finansowy Atos/AMG.net, firmy oferującej rozwiązania teleinformatyczne m.in. dla sektora finansowego.

Klienci nie rezygnują z tradycyjnej bankowości i korzystają z niej, na przemian z bankowością internetową. "To jest taki mix, który klientowi jest potrzebny w pełnym spektrum: od podstawowego dostępu do bankowości przez komórkę, przez bankowość internetową, po dostęp do oddziału, czy doradcy" - przyznaje Jakub Grzechnik dyrektor Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej PKO BP. (PAP)

krz/ jzi/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.04.2015, 10:50
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ