Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Banki, jak np. Raiffeisen, wycofują się więc nie dlatego, że sytuacja ekonomiczna w Polsce jest zła, lecz dlatego, że posiadając złe aktywa na Zachodzie, poprawiają swą pozycję finansową wystawiając te dobre, które mogą sprzedać z zyskiem - tłumaczyli eksperci podczas ostatniego Banking Forum.
Według Michała Krupińskiego, dyrektora zarządzającego departamentem Europy Środkowej i Wschodniej w Bank of America Merill Lynch, banki w Europie Zachodniej przeszły "terapię szokową", a sprzedaż aktywów w Polsce przeważnie wynikała z kłopotów na rynkach macierzystych.
Europa Środkowa i Wschodnia, a zwłaszcza Polska, wciąż mają najlepsze wskaźniki, jeśli chodzi o wzrosty długoterminowe zarówno po stronie detalicznej, jak i korporacyjnej – podkreślił. "Fakt, że wybrano akurat ten rynek dla działań o charakterze ratunkowym (...) pokazuje też, że właściciele wierzą, że mogą znaleźć atrakcyjnych nabywców na tym rynku" – mówił.
Z perspektywy makroekonomicznej Polska pozostaje bardzo atrakcyjna – dodał prezes zarządu Banku Millenium Joao Bras Jorge.
Wiceszef Komisji Nadzoru Finansowego Wojciech Kwaśniak zwrócił uwagę, że już w czasie recesji w Europie Zachodniej (po 2007 roku) rosnąca polska gospodarka stwarzała dobre otoczenie dla działalności bankowej, dlatego też banki rozwijały się. Jego zdaniem procesy związane z wymianą inwestorów gorszych na lepszych i konsolidacja sektora przebiegały w sposób naturalny.
Według niego bankowość powoli wraca do "podstawowych standardów, których należy przestrzegać". (PAP)
zab/ jzi/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 05.04.2015, 17:14 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |