Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zdania na temat zmiany sytuacji przedsiębiorczości w Polsce w ciągu minionej dekady są podzielone. Najczęściej wybierane odpowiedzi to -5, czyli ocena najniższa i +2, czyli ocena pozytywna, słaba. Ogólna opina na temat zmian potencjału polskiej przedsiębiorczości jest jednak negatywna.
Co ciekawe, rosnący potencjał polskiej przedsiębiorczości bardziej dostrzegają ludzie młodzi. Aż 60% osób do 35 roku życia oceniło zmiany pozytywnie. Procent przedsiębiorców zadowolonych z przemian zmniejsza się wraz z wiekiem - odpowiedzi od 1 do 5 udzieliło 39% respondentów w wieku od 36 do 45 lat, 36% od 46 do 55 lat oraz jedynie 30% badanych po 55 roku życia.
Okiem psychologa
"Wynika to z kilku czynników. Po pierwsze, Polacy zawsze byli przedsiębiorczą nacją i ze względu na trudne historycznie warunki środowiskowe nauczyli się być niezwykle elastyczni, co potwierdza, niemożliwe do przetłumaczenia na inne języki, powiedzenie 'Polak potrafi' - tłumaczy Mateusz Grzesiak, psycholog, trener i coach. - Po drugie, w skali mikro - przedsiębiorczość jest albo wymogiem pracodawcy albo jedyną furtką do zarabiania więcej niż niskie pensje. Po trzecie, w skali makro - start-upy zyskują coraz większą popularność i przedsiębiorczość staje się stylem życia pozwalającym na pełną samorealizację".
Czyje wsparcie czują firmy?
Spośród instytucji wspierających rozwój start-upów oraz przedsiębiorczości w Polsce respondenci stosunkowo najbardziej docenili PARP oraz, w następnej kolejności, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego i Bank Gospodarstwa Krajowego.
Wartości średnich oraz liczne negatywne głosy dotyczące wsparcia udzielanego przez poszczególne instytucje świadczą o niedostatecznym w oczach przedsiębiorców charakterze udzielanego im wsparcia.
Negatywne oceny instytucji wspierających działania firm mogą wynikać również z faktu, że bardzo liczna grupa respondentów nie spotkała się z ofertą żadnej z tych instytucji (42%). Do stosunkowo najliczniejszej grupy dotarła oferta PARP - wskazało ją aż 41%. respondentów.
Jest jeszcze dużo do zrobienia
"Niestety z badania wynika, że jeszcze dużo jest do zrobienia. Mimo pozytywnych sygnałów z rynku, musimy pracować jako administracja nad pozytywnym klimatem dotyczącym przedsiębiorczości w Polsce" - powiedział Michał Bańka, dyrektor Departamentu Wsparcia Instytucji Otoczenia Biznesu w PARP.
Fundacja Obserwatorium Zarządzania
Badanie zostało przeprowadzone za pośrednictwem wywiadów internetowych (CAWI) w dniach 28 - 30 stycznia 2015 roku na próbie 200 polskich przedsiębiorców.
Więcej informacji o badaniu:
Agata Gotowczyc
Menedżer projektów badawczych
tel. +48 22 314 14 26
e-mail: agata.gotowczyc@obserwatorium.pl
Źródło informacji: Fundacja Obserwatorium Zarządzania
UWAGA: Za materiał opublikowany przez Centrum Prasowe PAP odpowiedzialność ponosi jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. (Centrum Prasowe PAP)
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.04.2015, 12:35 |
Źródło informacji | Fundacja Obserwatorium Zarządzania |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT