Newsletter

Prezydenci oraz burmistrzowie polskich i zagranicznych miast w Warszawie

16.04.2015, 14:11aktualizacja: 16.04.2015, 14:11

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zdjęcie 3
Zdjęcie 3
Jak przyciągnąć do miast kapitał ludzki, inwestorów i biznes? Prezydenci oraz burmistrzowie polskich i zagranicznych metropolii będą o tym rozmawiać podczas I międzynarodowej konferencji "Konkurencyjne Miasta: przyciąganie kapitału ludzkiego, inwestycji i biznesu", która odbędzie się 15 maja w Warszawie. Swój udział potwierdzili przedstawiciele władz Warszawy, Poznania, Wrocławia, Łodzi, Gdyni oraz Barcelony i Turynu, a także inwestorzy aktywni na polskim rynku nieruchomości tacy jak: Skanska, Ghelamco, Strabag, Griffin, Tacit, ECE, LHI oraz TriGranit.

Na konferencję organizowaną przez ULI (Urban Land Institute) - jedną z największych międzynarodowych organizacji na świecie, która zrzesza ponad 33 tys. członków z branży nieruchomości, urbanistyki, gospodarki gruntami - przyjadą nie tylko prezydenci oraz burmistrzowie polskich i zagranicznych miast, lecz także światowej sławy eksperci specjalizujący się w tematyce dotyczącej konkurencyjności i rozwoju metropolii. Spotkanie poprowadzi Profesor Greg Clark, który jest Przewodniczącym Agencji OECD ds. Rozwoju i Forum Strategii Inwestycyjnych oraz członkiem ULI Europe, gdzie pełni funkcję Starszego Doradcy ds. gospodarki przestrzennej i dynamiki miejskich trendów urbanistycznych.

Zagraniczni goście

Jakie są kluczowe elementy konkurencyjnych miast? O planowaniu, urbanistyce i wizji opowie Valentino Castellani, były burmistrz Turynu, a o infrastrukturze i łączności - Brian Field, starszy ekonomista z Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Edukacja wyższa, umiejętności i innowacje będą tematem prelekcji Mike'a Emmericha, prezesa New Economy Manchester. Temat identyfikacji wizualnej miast oraz internacjonalizacji poruszy Mateu Hernández Maluquer, prezes Barcelona Global. Z kolei o przywództwie, partnerstwie i organizacji opowie Deborach Mountford z OECD.

Panel dyskusyjny z udziałem prezydentów polskich miast

Jaka jest specjalizacja i przewaga konkurencyjna poszczególnych miast polskich? W jaki sposób walczą one o uwagę inwestorów, nowych pracowników, studentów, turystów? Jak wypadają na tle świata pod względem infrastruktury, kapitału ludzkiego, jakości życia i wizerunku? Co jest potrzebne, by nasze miasta stały się bardziej konkurencyjne? To tylko niektóre z pytań, które padną podczas panelu dyskusyjnego zorganizowanego z udziałem prezydentów polskich metropolii. "Dotychczas swój udział w konferencji potwierdzili przedstawiciele władz Warszawy, Poznania, Wrocławia, Łodzi i Gdyni, którzy mogą służyć dobrym przykładem dla innych miast" - mówi John Bańka, partner w Colliers International i założyciel oddziału ULI (Urban Land Institute) w Polsce.

Wizja a rzeczywistość

Podczas konferencji zaplanowano również panel biznesowy "wizja a rzeczywistość" dotyczący różnych branż mających wpływ na rozwój i konkurencyjność miast. Tematy poruszane podczas panelu będą dotyczyć m.in. budownictwa i branży deweloperskiej, usług finansowych, zasobów ludzkich, informatyki i telekomunikacji, produkcji, sprzedaży detalicznej, transportu i turystyki.

Szczegóły konferencji "Konkurencyjne Miasta: przyciąganie kapitału ludzkiego, inwestycji i biznesu”:

Data: 15 maja 2015 r.

Miejsce: Hotel Intercontinental, Warszawa

Formularz rejestracyjny: http://europe.uli.org/event/uli-poland-save-date-competitive-cities-conference/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 16.04.2015, 14:11
Źródło informacji Urban Land Institute Poland 
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ