Newsletter

KE zatwierdziła programy promujące produkty rolne - 5 mln euro dla Polski

21.04.2015, 19:57aktualizacja: 21.04.2015, 19:57

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Komisja Europejska zatwierdziła we wtorek 41 nowych programów, których celem jest promocja produktów rolnych w UE i na rynkach trzecich. W ich ramach do Polski trafi ponad 5 mln euro, czyli niecałe 8 proc. środków na ten cel.

Pieniądze trafią do organizacji, które wystąpiły o wsparcie ich działań mających na celu znalezienie nowych rynków zbytu po tym, jak Rosja wprowadziła embargo na produkty rolne z państw UE.

Ponad 2,6 mln euro w ciągu trzech lat z budżetu UE dostanie konsorcjum utworzone przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, Grupy Ogrodnicze, Polskie Sadownictwo oraz Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego. Z informacji przekazanych przez KE wynika, że całkowity budżet działań, jakie chcą podejmować te grupy producentów, to ponad 5 mln euro.

Mniejsze sumy - od 450 tys. euro do 1,1 mln - trafią w ciągu trzech lat do innych polskich organizacji zajmujących się promocją wyrobów rolnych, w tym m.in. mięsa, wina czy olejów nasiennych. Całkowita suma budżetów promocyjnych, które mają być realizowane przez podmioty z Polski, to 10,3 mln euro, w tym wsparcie z UE ma wynosić 5,1 mln euro.

Z kolei jeśli chodzi o całą UE, to wartość programów w ciągu trzech lat ma wynieść 129,7 mln euro, z czego dofinansowanie unijne ma wynieść 64,8 mln euro. Największa część tej kwoty - ponad 19 proc. - trafi do Grecji; na kolejnych miejscach są Francja (14 proc.), Włochy (11 proc.) oraz Bułgaria (10 proc.).

"Promowanie unijnych produktów rolno-spożywczych na globalnych rynkach jest zdecydowaną odpowiedzią na rosyjskie embargo" - podkreślił cytowany w komunikacie KE unijny komisarz ds. rolnictwa Phil Hogan.

17 programów jest nakierowanych na rynek unijny, natomiast 24 na rynki trzecie. W przypadku Polski dominują państwa pozaunijne, w tym Chiny, Japonia i kraje afrykańskie. (PAP)

stk/ ap/ abr/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 21.04.2015, 19:57
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ