Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Pieniądze trafią do organizacji, które wystąpiły o wsparcie ich działań mających na celu znalezienie nowych rynków zbytu po tym, jak Rosja wprowadziła embargo na produkty rolne z państw UE.
Ponad 2,6 mln euro w ciągu trzech lat z budżetu UE dostanie konsorcjum utworzone przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, Grupy Ogrodnicze, Polskie Sadownictwo oraz Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego. Z informacji przekazanych przez KE wynika, że całkowity budżet działań, jakie chcą podejmować te grupy producentów, to ponad 5 mln euro.
Mniejsze sumy - od 450 tys. euro do 1,1 mln - trafią w ciągu trzech lat do innych polskich organizacji zajmujących się promocją wyrobów rolnych, w tym m.in. mięsa, wina czy olejów nasiennych. Całkowita suma budżetów promocyjnych, które mają być realizowane przez podmioty z Polski, to 10,3 mln euro, w tym wsparcie z UE ma wynosić 5,1 mln euro.
Z kolei jeśli chodzi o całą UE, to wartość programów w ciągu trzech lat ma wynieść 129,7 mln euro, z czego dofinansowanie unijne ma wynieść 64,8 mln euro. Największa część tej kwoty - ponad 19 proc. - trafi do Grecji; na kolejnych miejscach są Francja (14 proc.), Włochy (11 proc.) oraz Bułgaria (10 proc.).
"Promowanie unijnych produktów rolno-spożywczych na globalnych rynkach jest zdecydowaną odpowiedzią na rosyjskie embargo" - podkreślił cytowany w komunikacie KE unijny komisarz ds. rolnictwa Phil Hogan.
17 programów jest nakierowanych na rynek unijny, natomiast 24 na rynki trzecie. W przypadku Polski dominują państwa pozaunijne, w tym Chiny, Japonia i kraje afrykańskie. (PAP)
stk/ ap/ abr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 21.04.2015, 19:57 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |