Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Posiadamy w Polsce 11 koncesji poszukiwawczych i w ciągu czterech lat wydaliśmy na poszukiwania niemal 150 mln zł. Już podpisane umowy na prace wiertnicze opiewają na kolejne prawie 60 mln zł. Ta kwota może się zwiększyć, jeśli zakończy się spór dotyczący przyznanych nam - a następnie odebranych - koncesji poszukiwawczych” - mówił szef Miedzi Copper.
„W sumie na realizację pierwszego etapu badań zarezerwowaliśmy 360 mln zł" – zaznaczył.
W połowie ubiegłego roku Ministerstwo Środowiska cofnęło swoją wcześniejszą decyzję o przyznaniu firmie dwóch koncesji na poszukiwania złóż miedzi w województwie lubuskim. Miedzi Copper zaskarżyła jednak to rozstrzygnięcie do Sądu Administracyjnego. Pierwsze posiedzenie w tej sprawie miało się odbyć 10 kwietnia br., ale ze względów proceduralnych zostało odroczone.
Braaten podkreślił, że jego firma ma bardziej ambitne plany związane z naszym krajem. "Realizowany przez nas program inwestycyjny zakłada wybudowanie niedaleko Nowej Soli kopalni miedzi. To bardzo ambitny plan, który będzie miał pozytywny wpływ na całą polską gospodarkę i wygeneruje tysiące nowych miejsc pracy" - podkreślił.
"Planujemy w ciągu 10 lat wydać na ten projekt do 15 mld zł" - zapowiedział.
Braaten wskazał, że realizacja planów Miedzi Copper oznaczać będzie, iż w samej kopalni pracę znajdzie nawet 8 tys. osób, a kolejne kilkadziesiąt tysięcy powstanie w jej otoczeniu.(PAP)
rbk/ mick/ mhr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 15.05.2015, 10:55 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |