Newsletter

GUS: w kwietniu spadła sprzedaż detaliczna w skali roku o 1, 5 procent

20.05.2015, 16:44aktualizacja: 20.05.2015, 16:44

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W kwietniu br. sprzedaż detaliczna w cenach bieżących spadła w skali roku o 1,5 proc. - poinformował w środę w komunikacie Główny Urząd Statystyczny.

W cenach stałych sprzedaż wzrosła o 1,5 proc. rok do roku - wobec wzrostu o 6,6 proc. przed miesiącem oraz 8,9 proc, w kwietniu ub. r.

W porównaniu z marcem br. sprzedaż detaliczna w cenach bieżących spadła o 2,1 proc. z kolei w cenach stałych spadek wyniósł 2,6 proc wobec wzrostu 2,3 przed rokiem.

"Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w kwietniu br. była wyższa niż przed rokiem w większości grup" - wskazano w komunikacie.

Ogółem najwyższy wzrost odnotowano w jednostkach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 5,7 proc. wobec wzrostu o 15,9 proc. przed rokiem) oraz w podmiotach zajmujących się handlem pojazdami samochodowymi, motocyklami i częściami (o 4,4 proc. wobec 10,2 proc.).

Jak podał GUS sprzedaż wzrosła także w grupach: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” o 14,8 proc., „tekstylia, odzież, obuwie” o 10,9 proc. oraz „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” o 7,6 proc.

Spadek sprzedaży wykazały natomiast podmioty handlujące żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi o 1,2 proc., co - jak wskazuje GUS w komunikacie - było związane z wcześniejszą datą Świąt Wielkanocnych w tym roku.

Niższą sprzedaż odnotowano również w jednostkach sprzedających paliwa stałe, ciekłe i gazowe o 0,6 proc.

W okresie styczeń-kwiecień br. sprzedaż detaliczna zwiększyła się w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku o 3,4 proc. (wobec wzrostu o 6,5 proc. w 2014 r.).(PAP)

krm/ drag/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 20.05.2015, 16:44
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ