Newsletter

PARP przeznaczy około 18 mld zł na wsparcie dla firm w latach 2014-2020

21.05.2015, 11:41aktualizacja: 21.05.2015, 11:41

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Ok. 18 mld złotych przeznaczy PARP w latach 2014-2020 na wsparcie firm m.in. działających w obszarze nowoczesnych technologii - poinformował w środę dyrektor departamentu promocji gospodarczej Polskiej Agencji Rozwoju Przemysłu (PARP) Michał Polański

18 mld zł (równowartość 4,41 mld euro) jego zdaniem nie musi być sumą ostateczną. "Mamy doświadczenie, że te kwoty potrafią rosnąć w trakcie perspektywy finansowej" - powiedział.

Pieniądze pochodzą z funduszy europejskich: 1,87 mld euro będzie pochodzić z Programu Operacyjnego "Inteligentny Rozwój", 910 mln euro - z PO "Wiedza, Edukacja i Rozwój", a 1,63 mld euro z programu "Rozwój Polski Wschodniej".

Polański wyjaśnił, że PARP dysponuje kilkudziesięcioma instrumentami wsparcia biznesu. Przede wszystkim dotyczyć mają one innowacyjności, kontaktów biznesowych pomiędzy przedsiębiorstwami a sektorem nauki, jak i wdrażania innowacji przez firmy. "I tutaj trzeba poinformować, że będą to również instrumenty inwestycyjne (...), w tym na zakup maszyn i urządzeń" - mówił w środę podczas seminarium w Warszawie o możliwościach inwestowania na rynkach Afryki i Ameryki Łacińskiej.

Około 6,5 mld zł (równowartość 1,63 mld euro) skierowane ma być na inwestycje na obszarach Polski wschodniej. Polański wskazał, że są to pieniądze, w dużej części na "twarde projekty" infrastrukturalne (np. budowa dróg), w których firmy mogą uczestniczyć jako wykonawcy lub podwykonawcy.

W ramach pomocy dla polskich przedsiębiorstw, które chcą działać poza granicami kraju, przewidziano dotacje dla biznesu przynoszącego korzyści rozwojowi gospodarczemu państwa. Branże perspektywiczne określi Ministerstwo Gospodarki w programie promocyjnym "Go to Brand". (PAP)

zab/ jzi/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 21.05.2015, 11:41
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ