Newsletter

GPW chce zwiększyć zaufanie inwestorów do NewConnect

25.05.2015, 15:28aktualizacja: 25.05.2015, 15:28

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Warszawska giełda chce poprawić bezpieczeństwo obrotu i "jakość notowanych spółek" na alternatywnym rynku NewConnect - poinformował w pon. prezes GPW Paweł Tamborski. Dodał, że dzięki temu liczy na zwiększenie zainteresowania inwestorów tym rynkiem.

Rynek NewConnect ruszył 30 sierpnia 2007 r. i z założenia miał być - i jest - rynkiem dla małych i średnich przedsiębiorstw z potencjałem wzrostu - wskazywała podczas poniedziałkowej konferencji prasowej dyrektor Działu Rynku Kasowego GPW Agnieszka Gontarek.

"To jest rynek dla tych spółek, które chciały wejść na rynek zorganizowany, ale z różnych powodów nie chciały czy też nie mogły zrealizować tego planu. Przede wszystkim celem tego rynku jest pozyskiwanie kapitału na rozwój" - mówiła. Dodała, że dzięki obecności na NewConnect spółki zyskują większą wiarygodność, transparentność oraz wyróżniają się na tle innych firm z sektora MŚP. Dla niektórych spółek NewConnect to przystanek przed wejściem "w szeregi spółek notowanych na głównym rynku".

"Siłą rynku alternatywnego jest inwestor indywidualny (...), ale naszą troską jest, aby stał się on również rynkiem dla pozostałych rodzajów inwestorów" - stwierdziła Gontarek.

Wtórował jej prezes GPW, który podkreślił, że strategicznym celem GPW jest rozwój rynku NewConnect. "To, że mamy na nim do czynienia z fuzjami, przejęciami, przeniesieniami na rynek główny pokazuje, że rynek ten dojrzewa" - mówił.

"Chcielibyśmy rozwijać tę platformę. Chcemy, by inwestorzy indywidualni nadal byli zainteresowani tym rynkiem, ale też, by udało nam się zainteresować nim inwestorów instytucjonalnych" - dodał. (PAP)

rbk/ mhr/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 25.05.2015, 15:28
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ