Newsletter

Toyota najbardziej wartościową marką w branży motoryzacyjnej

02.06.2015, 12:15aktualizacja: 02.06.2015, 12:15

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Toyota po raz kolejny znalazła się na szczycie listy najcenniejszych marek motoryzacyjnych w rankingu BrandZ 100 Most Valuable Global Brands 2015. Badanie przeprowadziła firma Millward Brown Optimor, która wyceniła tę markę na 28,9 mld dolarów.

Dało to japońskiej marce 30. miejsce na liście Top 100. Wśród innych marek motoryzacyjnych 34. miejsce w rankingu zajęło BMW – wartość 26,3 mld dolarów, a dalej: 43. Mercedes-Benz – 21,7 mld dolarów, 78. Honda – 13,3 mld dolarów, 80. Ford – 13,1 mld dolarów, 93. Nissan – 11,4 mld dolarów.

Ranking BrandZ ukazuje się od 10 lat. W tym czasie Toyota była liderem branży motoryzacyjnej 8 razy. Japońska marka jest też największym producentem samochodów na świecie. W 2014 roku koncern zwiększył sprzedaż o 2,5 proc. do 10,2 milionów samochodów.

BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands 2015 to jedyne badanie mierzące postrzeganie marki na podstawie wywiadów z około 2 milionami konsumentów w 30 krajach na temat tysięcy marek oferujących produkty klientom indywidualnym. (PAP Life)

sto/ jbr/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 02.06.2015, 12:15
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ