Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wyjazd na wakacje w tym roku planuje blisko 16 mln Polaków, z czego 5 mln chce pojechać za granicę - mówi PAP prezes zarządu Mondial Assistance Tomasz Frączek. Na wakacje od lat najczęściej jeżdżą mieszkańcy dużych miast, z wyższym wykształceniem - podkreślają autorzy raportu. Żadnego wyjazdu nie planuje 14,5 mln Polaków - główny podawany powód to brak pieniędzy.
W porównaniu do badania z 2014 roku liczba Polaków planujących wyjazd w miesiącach letnich wzrosła o ponad milion osób. W przypadku wyjazdów zagranicznych jako środek transportu najczęściej wybierany jest samolot; krajowych - samochód.
Według deklaracji ankietowanych najpopularniejszymi kierunkami w 2015 r. będą: Grecja (16 proc.), Chorwacja (13 proc.), Włochy i Hiszpania (po 11 proc.), Turcja (5 proc.). W stosunku do ubiegłorocznego badania nastąpiła zmiana na pozycji lidera - w 2014 roku pierwsza była
Chorwacja, za nią Grecja.
Średni planowany koszt wyjazdu zagranicznego w porównaniu do 2014 roku wzrósł o blisko 250 zł (do 2608 zł na osobę), podczas gdy dla wyjazdu krajowego zostaje na tym samym poziomie jak przed rokiem (1321 zł na osobę).
Najpopularniejsze aktywności urlopowe za granicą: to zwiedzanie i wycieczki (84 proc.), plaża lub basen (64 proc.) oraz "życie nocne" - bary i puby (47 proc.). Według deklaracji połowa Polaków jadących za granicę chce skorzystać z oferty biur podróży, pozostali samodzielnie zorganizują wyjazd.(PAP)
hgt/ laz/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 17.06.2015, 12:06 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |