Newsletter

Najpopularniejszym kierunkiem wakacyjnym w 2015 r. będzie Grecja

17.06.2015, 12:06aktualizacja: 17.06.2015, 12:06

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Najpopularniejszym zagranicznym kierunkiem wakacyjnym w 2015 r. będzie Grecja, tuż za nią Chorwacja. Na zagraniczny urlop Polacy przeznaczą średnio 2600 zł na osobę. Jednak większość planujących wakacje zapowiada, że spędzi je w Polsce.

Wyjazd na wakacje w tym roku planuje blisko 16 mln Polaków, z czego 5 mln chce pojechać za granicę - mówi PAP prezes zarządu Mondial Assistance Tomasz Frączek. Na wakacje od lat najczęściej jeżdżą mieszkańcy dużych miast, z wyższym wykształceniem - podkreślają autorzy raportu. Żadnego wyjazdu nie planuje 14,5 mln Polaków - główny podawany powód to brak pieniędzy.

W porównaniu do badania z 2014 roku liczba Polaków planujących wyjazd w miesiącach letnich wzrosła o ponad milion osób. W przypadku wyjazdów zagranicznych jako środek transportu najczęściej wybierany jest samolot; krajowych - samochód.

Według deklaracji ankietowanych najpopularniejszymi kierunkami w 2015 r. będą: Grecja (16 proc.), Chorwacja (13 proc.), Włochy i Hiszpania (po 11 proc.), Turcja (5 proc.). W stosunku do ubiegłorocznego badania nastąpiła zmiana na pozycji lidera - w 2014 roku pierwsza była

Chorwacja, za nią Grecja.

Średni planowany koszt wyjazdu zagranicznego w porównaniu do 2014 roku wzrósł o blisko 250 zł (do 2608 zł na osobę), podczas gdy dla wyjazdu krajowego zostaje na tym samym poziomie jak przed rokiem (1321 zł na osobę).

Najpopularniejsze aktywności urlopowe za granicą: to zwiedzanie i wycieczki (84 proc.), plaża lub basen (64 proc.) oraz "życie nocne" - bary i puby (47 proc.). Według deklaracji połowa Polaków jadących za granicę chce skorzystać z oferty biur podróży, pozostali samodzielnie zorganizują wyjazd.(PAP)

hgt/ laz/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 17.06.2015, 12:06
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ