Newsletter

MG: od początku 2015 r. rośnie eksport polskiego przemysłu motoryzacyjnego (komunikat)

25.06.2015, 16:32aktualizacja: 25.06.2015, 16:32

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MG informuje:

Według danych AutomotiveSuppliers.pl, eksport branży motoryzacyjnej w I kwartale 2015 r. wyniósł 5,35 mld euro. W marcu 2015 r. eksport osiągnął rekordową wartość 1,97 mld euro. To o blisko 17 proc. więcej niż w takim samym okresie ubiegłego roku.

Niezmiennie największym odbiorcą pozostają Niemcy, do których w marcu 2015 r. trafiło prawie 30,5 proc. polskiego eksportu motoryzacyjnego ogółem. Kolejnymi rynkami zbytu były: Wielka Brytania (10,37 proc.), Włochy (10,08 proc.) oraz Czechy (6,5 proc.).

W I kwartale 2015 r. wartość eksportu części i akcesoriów wyniosła 2,22 mld euro, o 10,76 proc. więcej niż przed rokiem. W marcu 2015 r. eksport tych komponentów wyniósł blisko 809,4 mln euro, co stanowi wzrost o 14,57 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2014 r.

W pierwszych trzech miesiącach 2015 r. eksport samochodów osobowych i towarowo-osobowych wyniósł 1,62 mld euro. Największym rynkiem zbytu były Niemcy (20,73 proc.), Wielka Brytania (19,9 proc.), Włochy (15,9 proc.), Hiszpania (8,19 proc.) oraz Francja (6,72 proc.).

W I kwartale bieżącego roku eksport silników wysokoprężnych wyniósł 583,3 mln euro, z czego ponad 79 proc. znalazło odbiorców w krajach UE.

Więcej informacji: http://www.mg.gov.pl/node/24307

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ kfk/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 25.06.2015, 16:32
Źródło informacji MG
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ