Newsletter

ABC DATA SA Główne założenia strategii ABC Data na lata 2016-2018

29.06.2015, 09:40aktualizacja: 29.06.2015, 09:40

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 81/2015

Zarząd Spółki ABC Data dbając o wysoką jakość, przejrzystość i rzetelność komunikacji przekazuje do publicznej wiadomości główne założenia nowej Strategii ABC Data na lata 2016 - 2018 ("Strategia") zatwierdzonej w dniu dzisiejszym uchwałą Rady Nadzorczej Spółki.

W wyniku przeprowadzonych analiz, których celem było rozpoznanie nowych szans i potencjalnych możliwości rozwoju na poszczególnych rynkach, na których działają spółki należące do grupy kapitałowej, przygotowana została nowa Strategia ABC Daty na lata 2016 - 2018. Skupia się ona na wzmacnianiu fundamentów ABC Daty, jak również na rozwoju modelu biznesowego Spółki w kierunku najbardziej perspektywicznych obszarów.

Kluczowe w Strategii jest położenie nacisku na ciągłe podnoszenie standardu i jakości świadczonych usług w obszarze dystrybucji oraz nowe inicjatywy biznesowe, które stanowią uzupełnienie podstawowej działalności. Strategiczne inicjatywy biznesowe realizowane będą w obszarze projektów e-commerce, rozwijania portfolio produktów mobilnych, współpracy z operatorami telekomunikacyjnymi, dystrybucji z wartością dodaną (Value+), działalności eksportowej, a także w obszarach wspierających: HR, logistyce, nowym systemie ERP i projektach M&A. Strategia zakłada również aktywne pozyskiwanie nowych producentów w regionie CEE.

Wizja:

Osiągnięcie pozycji lidera w dystrybucji IT opartej na e-commerce w regionie CEE poprzez:

• Budowanie lojalności klientów w wyniku poszerzania oferty produktowej, oferowania usług dodatkowych (wsparcia finansowego, wsparcia technicznego), nowych narzędzi e-commerce i platform sprzedażowych oraz usług logistycznych

• Budowanie nowych kanałów sprzedaży

• Rozwijanie relacji z producentami poprzez doskonalenie jakości świadczonych usług, dostarczanie wartości dodanej oraz innowacyjnych rozwiązań e-commerce

• Rozszerzanie zakresu posiadanych kontraktów oraz zawieranie nowych umów z producentami w Polsce oraz regionie CEE

• Usprawnienie procesów oraz optymalizacje kosztów poprzez wdrożenie nowego systemu ERP oraz zmianach w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim

Cele Strategiczne:

• Wzmocnienie pozycji lidera w regionie CEE - rozwój biznesu i budowa pozycji lidera na każdym rynku, na którym Spółka prowadzi działalność (w ramach wybranego spośród trzech modeli biznesowych) poprzez nowe kontrakty na rynkach lokalnych z kluczowymi producentami oraz zaktywizowanie działań sprzedażowych, a także rozwój eksportu

• Rozwój projektów e-commerce jako znaczących wyróżników konkurencyjnych pozwalających znacznie poszerzyć dotychczasową ofertę produktową przy jednoczesnym uniknięciu wzrostu kosztów stałych oraz stworzeniu nowego kanału sprzedaży

• Rozwój obszarów Mobile i Telco - pozyskanie nowych kanałów sprzedaży oraz poszerzenie oferty produktowej o nowe marki, a także rozszerzenie dotychczasowych kontraktów na rynki w regionie

• Rozwój Value+ w obszarze kompetencji doradczych oraz rozszerzenie oferty produktowej w ramach wszystkich grup produktowych (serwery, storage, networking, software, zasilanie)

• M&A jako ważny czynnik wspierający wzrost - akwizycje firm o znaczącej pozycji na najważniejszych rynkach regionu CEE, koncentracja na akwizycjach wzmacniających założone kierunki rozwoju spółki

• Efektywność organizacyjna - optymalizacja i standaryzacja procesów, zmiana w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim, nowe usługi o wartości dodanej w obszarze logistyki oraz wdrożenie nowego systemu WMS i ERP

Główne założenia strategii w regionie:

• Rozwój nowych działów biznesowych - Value +, Mobile jako wiodących w swoich obszarach w regionie CEE

• Rozwój nowych technik zarządzania ryzykiem kredytowym w obsłudze obecnych i nowych partnerów

• Wzmocnienie kanału SMB

• Wprowadzenie do oferty nowych kategorii produktów - RTV, AGD, smart home, smart fit, smart med, fotowoltaika

• Rozwój narzędzi e-commerce w całej grupie kapitałowej (InterLink i BiznesLink)

• Ciągłe monitorowanie i realizacja potrzeb klientów i producentów na wszystkich rynkach

Podsumowanie:

• Wzrost udziału w rynku w Polsce do 25% w 2018 r.

• Udział w rynku CEE w 2018 r. do 10%

• Osiągnięcie pozycji lidera w CEE poprzez wzmacnianie pozycji na poszczególnych rynkach:

o Polska - numer 1 w 2018 r.

o w 3 największych krajach regionu - pozycja w top 3 w 2018 r.

o Kraje bałtyckie - model lekki

o Rynek niemiecki - model lekki

• Wzrost organiczny oraz M&A

• Usprawnienie procesów oraz optymalizacja kosztów - wdrożenie nowego ERP

• Wdrożenie filozofii High Performance Organization

• Osiągniecie wyceny Grupy ABC Data w wysokości 1 mld PLN do 2018 roku

Więcej na: biznes.pap.pl

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 29.06.2015, 09:40
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ