Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W badaniu udział wzięło 5685 gospodarstw domowych o dochodach typowych dla klasy średniej. Wyniki wskazują, że sytuacja rodzin w Europie wygląda lepiej niż latem ubiegłego roku. 31 % gospodarstw domowych planuje wydać tego lata więcej niż przed rokiem. 41% przewiduje utrzymanie ubiegłorocznego poziomu wakacyjnych wydatków. 28% Europejczyków wyda tego roku na wakacje mniej niż w ubiegłym sezonie.
Dominować będą podróże krajowe
Podróże krajowe to najczęstszy cel wydatków wykazanych przez Barometr. Europejczycy wydadzą na nie średnio 17% swojego wakacyjnego budżetu. Rekordzistami pod tym względem okazują się Hiszpanie, którzy na podróże po własnym kraju przeznaczą 25% wszystkich wakacyjnych kosztów.
Podróże zagraniczne w największym stopniu uszczuplą portfele Holendrów i Brytyjczyków. Tego lata wydadzą oni na zagraniczne wakacje po 17% wakacyjnego budżetu. Niewiele mniej bo 15% przeznaczą na ten cel Duńczycy i Szwedzi.
Rozrywki takie jak clubbing, jedzenie w restauracjach czy spędzanie czasu na plaży - to druga największa grupa planowanych wydatków w badanych krajach. Najchętniej czas będą spędzać w ten sposób Hiszpanie, deklarujący przeznaczenie na rozrywki tego typu aż 24% wakacyjnego budżetu. Polacy przeznaczą na ten cel 15% swoich wakacyjnych wydatków.
Bułgarzy uprawiają ogródek, Niemcy shopping, a Polacy sport
Lato to jednak nie tylko podróże i restauracje. Wyniki badania wskazują, że wielu Europejczyków ma zgoła odmienne priorytety. I tak - Bułgarzy (21% budżetu) i Łotysze (19%) skorzystają z dobrej pogody latem, by popracować w ogrodach i zająć się majsterkowaniem (DIY). Niemcy planują przeznaczyć 14% swojego budżetu na modne w tym sezonie ubrania. Zaskakująca na tle innych państw jest także Polska. Niemal 1/10 wakacyjnych wydatków deklarowanych przez Polaków przeznaczona zostanie na rekreację sportową, taką jak piłka nożna czy pływanie. Reszta Europy nawet nie zbliżyła się do tego wyniku.
Kontakt dla mediów:
Justyna Ożóg
tel. kom. +48 728 562 073
e-mail: j.ozog@publicon.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.07.2015, 12:57 |
Źródło informacji | Ferratum Bank |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polskie Linie Lotnicze LOT odebrały nowego Boeinga 737 MAX 8
- 17.05.2024, 10:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Image
PARP na EKG 2024: wsparcie firm na każdym etapie rozwoju dzięki Funduszom Europejskim PAP
W ciągu 20 lat członkostwa Polski w Unii Europejskiej Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) uczestniczyła w dystrybucji środków europejskich. Agencja podpisała ponad 34 tys. umów na kwotę blisko 55 mld złotych, z czego przetransferowała środki na kwotę prawie 49 mld zł. Wykorzystując obecne Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej czy Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki, Agencja uczy przedsiębiorców m. in. zakładać firmy, ale również finansowo wspiera innowacyjne start-upy.- 17.05.2024, 09:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Dostawy w jeden dzień, także w soboty - ORLEN Paczka dowozi jakość
Korzystanie z automatów paczkowych stało się normą w dostawach e-commerce, a firmy z tej branży oferują już znacznie więcej niż tylko zwykłe przewiezienie przesyłki od nadawcy do odbiorcy. Konsumenci deklarują chęć odbioru zamówionych towarów jeszcze szybciej, przy użyciu maksymalnie dostępnych i intuicyjnych narzędzi. Rekordowe wyniki ORLEN Paczki wskazują, że usługa ta trafnie odpowiada na ten trend.- 17.05.2024, 09:13
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom