Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Na zamknięciu Dow Jones Industrial spadł o 0,19 proc. do 18 086,45 pkt. Nasdaq Composite wzrósł o 0,91 proc. do rekordowego poziomu 5210,14 pkt. S&P 500 zwyżkował o 0,11 proc. do 2126,64 pkt.
W centrum uwagi znalazły się dane makro, w tym odczyt inflacji CPI za czerwiec.
Ceny konsumpcyjne w USA wzrosły o 0,3 proc. mdm. To już piąty miesięczny wzrost wskaźnika CPI z rzędu. Inflacja bazowa, czyli wskaźnik, który nie uwzględnia cen paliw i żywności wzrosła o 0,2 proc. mdm.
Analitycy spodziewali się, że wskaźnik CPI wyniesie 0,3 proc. mdm oraz CPI bazowy wyniesie 0,2 proc. mdm.
„Takie dane CPI są właśnie potrzebne Rezerwie Federalnej, aby mogła podnieść stopy procentowe w tym roku. Wzrost inflacji to również generalnie dobry sygnał dla całej gospodarki” – ocenił w CNBC Luke Tilley, główny ekonomista w Wilmington Trust Advisors.
Szefowa Fed Janet Yellen przedstawiła w tym tygodniu amerykańskim parlamentarzystom w Kongresie USA swoje cykliczne, odbywające się raz na sześć miesięcy, sprawozdanie. Yellen oceniła w nim, że sytuacja w gospodarce amerykańskiej, w tym na rynku pracy, może się dalej poprawiać, co powinno pozwolić na podwyżkę stóp procentowych w USA w tym roku.
Lepsze od oczekiwań były dane z rynku nieruchomości w USA. Liczba rozpoczętych inwestycji w zakresie budowy domów mieszkalnych w USA wzrosła w czerwcu i wyniosła 1,174 mln w ujęciu rocznym.
Indeks poziomu optymizmu wśród konsumentów amerykańskich, opracowywany przez Uniwersytet Michigan, wyniósł w lipcu 93,3 pkt. - podano we wstępnym wyliczeniu. Analitycy spodziewali się w lipcu wskaźnika na poziomie 96,0 pkt. (PAP)
sp/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 18.07.2015, 09:02 |
Źródło informacji | PAP, dpa |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |