Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Prezes grupy TVN Markus Tellenbach poinformował podczas wtorkowej konferencji, że TVN poprawił wyniki finansowe w stosunku do ubiegłego roku. Jak mówił, kierownictwo spółki "z optymizmem rozpoczyna drugą połowę roku, ponieważ poziom zamówień na lipiec i sierpień wskazuje na przyspieszenie wzrostu rynku, co TVN wykorzysta dzięki jesiennej ofercie programowej, wprowadzając nowe programy i seriale". Nowa ramówka ma być zaprezentowana jeszcze tym tygodniu.
Przychody TVN wzrosły w II kwartale br. o 2,7 proc. do 445 mln zł, co przełożyło się na wzrost przychodów w pierwszym półroczu tego roku o 3,1 proc. do 808 mln zł - poinformował prezes grupy TVN. Poprawa wyników finansowych była możliwa dzięki m.in. wzrostowi sprzedaży reklam telewizyjnych, przychodów ze sponsoringu i wyższych opłat abonamentowych.
Spadła - o 0,7 pkt. proc. rok do roku - oglądalność głównego kanału, natomiast więcej widzów ogląda kanały tematyczne, głownie TVN7, TTV oraz TVN24. Całościowy udział TVN w oglądalności zwiększył się o 0,2 proc, do poziomu 22,1 proc.
Zakup 52,7 proc. udziałów w TVN przez Scripps Networks Interactive sfinalizowano 1 lipca. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Scripps Networks Interactive ogłosił wezwanie do sprzedaży pozostałych akcji TVN po cenie 20 zł za akcję.
W marcu br. Grupa ITI i Grupa Canal+ zawarły umowę sprzedaży większościowego pakietu udziałów w TVN z brytyjską spółką Southbank Media, należącą do amerykańskiej firmy Scripps Networks Interactive.
W czerwcu Scripps Networks poinformował, że chce skupić wszystkie akcje TVN i wycofać spółkę z warszawskiej giełdy. (PAP)
awy/ son/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 04.08.2015, 15:36 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |