Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Fundacja Dzieciom Zdążyć z Pomocą pozostaje rekordzistą niezmiennie od kilku lat - w tym roku przekazano jej 136,1 mln zł. Następne w kolejności OPP otrzymały od podatników ponad 100 mln zł mniej: Fundacja Pomocy Osobom Niepełnosprawnym "Słoneczko" - 20,7 mln zł, Avalon - Bezpośrednia Pomoc Niepełnosprawnym - 15,7 mln zł i Fundacja „Rosa” - 10,3 mln zł.
Organizacji, które w tym roku wsparli podatnicy, jest ponad 7,8 tys. Najmniejsze otrzymane kwota nie przekraczały 1 zł.
Jak wynika z informacji, którą opublikowało Ministerstwo Finansów, łączna kwota 1 proc. podatku przekazana na rzecz organizacji pożytku publicznego (OPP) z rozliczenia za 2014 r. wyniosła 557,6 mln zł i stanowiła 0,74 proc. należnego podatku dochodowego. To o ponad 50 mln zł więcej niż rok wcześniej.
Liczba podatników, którzy w zeznaniach za 2014 r. złożyli wnioski o przekazanie 1 proc. należnego podatku na rzecz OPP, wyniosła 12,5 mln, czyli 47 proc. ogólnej liczby podatników (57 proc. liczby podatników wykazujących w zeznaniach należny podatek).
Zainteresowanie mechanizmem 1 proc. sukcesywnie rośnie - wskazuje MF. W pierwszym roku obowiązywania regulacji umożliwiających przekazywanie OPP 1 proc. podatku (w 2004 r., czyli chodziło o podatek za 2003 r.) zdecydowało się na to 80 tys. podatników (0,3 proc. ogółu), była to kwota 10,4 mln zł. Zdecydowany wzrost kwoty i liczby podatników nastąpił w 2008 r. (w rozliczeniu za 2007 r.), gdy procedury uproszczono - 1 proc. przekazują naczelnicy urzędów skarbowych, nie trzeba tego robić samemu. (PAP)
gdyj/ akw/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 30.09.2015, 19:22 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |