Newsletter

Fundacja Orange: 1/3 młodych nie wyobraża sobie życie bez internetu

12.10.2015, 16:50aktualizacja: 12.10.2015, 16:50

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Jedna trzecia osób w wieku 18-24 lat nie wyobraża sobie życia bez internetu – wynika z badań, którymi Fundacja Orange podsumowuje 10 lat działalności w Polsce. Z okazji okrągłej rocznicy fundacja przygotowała kampanię "Świat w#10lat".

W ramach inaugurowanej we wtorek kampanii "Świat #w10lat" uruchomiona zostanie strona internetowa z informacjami dotyczącymi rozwoju technologii między 2005 a 2015 r., a także m.in. konkurs dla internautów na zdjęcie obrazujące te zmiany.

Jak wynika z badań dotyczących postrzegania internetu i nowych technologii w Polsce, w 2005 r. polski internauta spędzał w sieci średnio 20 godzin miesięcznie. W 2014 r. były to już prawie 73 godziny. Życia bez internetu nie wyobrażają sobie obecnie przede wszystkim ludzie młodzi - tak wskazało 29 proc. badanych w wieku 18-24 lat. Wśród dekadę starszych respondentów (35-44 lat) taką deklarację złożyło już tylko 17 proc.

Co dwudziesty badany (5 proc.) w wieku 18-24 lat nie korzysta z sieci, mimo, że ma do niej dostęp. Z drugiej strony 14 proc. osób w wieku powyżej 65. roku życia zadeklarowało, że przede wszystkim używa internetu do komunikacji z rodziną i znajomymi. Jak wynika z badań, dwukrotnie więcej kobiet niż mężczyzn pasjonuje się nowymi technologiami, ale to kobiety częściej deklarują, że chętnie uczą się nowych rozwiązań technologicznych, o ile mają do nich dostęp.

Badanie przygotowane przez IBRiS dla Fundacji Orange zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie 1100 osób w wieku powyżej 18. lat, między 11 a 12 września br. za pomocą wywiadów telefonicznych.

Pierwsza fundacja Orange na świecie została powołana w 1987 roku we Francji przez France Telecom. PAP Technologie jest patronem medialnym kampanii "Świat w #10lat". (PAP)

krm/ jbr/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 12.10.2015, 16:50
Źródło informacji PAP Technologie
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ