Newsletter

MF: kontrola skarbowa finalistą prestiżowego konkursu Złote Spinacze (komunikat)

15.10.2015, 16:24aktualizacja: 15.10.2015, 16:24

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MF informuje:

Kontrola Skarbowa po raz pierwszy wzięła udział w konkursie „Złote Spinacze” promującym najlepsze projekty z dziedziny public relations, organizowanym przez Związek Firm Public Relations, prezentując realizowaną kampanię „Nie daj się zrobić w słupa”. Pomysł kampanii powstał na bazie doświadczeń Kontroli Skarbowej związanych z ujawnianiem oszustw podatkowych mających na celu wyłudzanie podatku VAT. W całym kraju coraz więcej osób kuszonych było i jest propozycją z pozoru atrakcyjną. Wabieni są zazwyczaj ludzie ubodzy i w potrzebie - studenci i emeryci, zdrowi i chorzy, wykształceni i bez jakiegokolwiek doświadczenia zawodowego, pracowici i nieporadni życiowo.

Kontrola Skarbowa coraz częściej spotyka się z dramatem osób, które mimowolnie zostają wciągnięte do zorganizowanej grupy przestępczej nastawionej na wyłudzenie podatku VAT. Jeden nierozważny krok zdewastował niejedno życie. Stad właśnie pomysł kampanii „Nie daj się zrobić w słupa”, która ma uchronić kolejne tysiące osób przed wplątaniem się w świat przestępców i gigantyczne zobowiązania wobec fiskusa. Ustrzec przed konsekwencjami podatkowymi, karnymi i karnymi skarbowymi. Trzeba sobie uświadomić, że jest to przestępczość na ogromną skalę, zagrażająca finansom publicznym krajów całej Unii Europejskiej. W oszustwach karuzelowych bierze udział najczęściej grupa kilku lub kilkunastu firm, funkcjonujących jako ogniwa podatkowej karuzeli, zawierających pozorne transakcje. Organizatorzy wykorzystują do uprawdopodobnienia legalności transakcji osoby i podmioty, które pełnią rolę słupa w oszustwie karuzelowym.

„Chcemy uświadomić ludziom, że wejście na drogę przestępstwa jest dość łatwe, natomiast rezygnacja z udziału w nielegalnej działalności nie jest zawsze prosta. Z udziału w grupie przestępczej nie zawsze można się wycofać. A raz podjęta decyzja może wywrzeć wpływ na dalsze życie tej osoby, jak i jej najbliższych” – mówi Agnieszka Królikowska, wiceminister finansów i Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej.

Jury konkursu dostrzegło wagę problemu, innowacyjność prowadzenia kampanii oraz realizację projektu bez wsparcia profesjonalnych agencji PR.

Złote Spinacze promują najwyższe standardy pracy, kreatywności, rzetelności i zaangażowania. Celem kampanii „Nie daj się zrobić w słupa” jest podniesienie świadomości dot. oszustw podatkowych, ostrzeżenie przed aktywnością zorganizowanych grup przestępczych i pokazanie zagrożeń jakie niosą ze sobą pozornie „łatwe biznesy” oraz wystawianie i posługiwanie się fikcyjnymi fakturami.

Link do strony internetowej kampanii „Nie daj się zrobić w słupa” - http://www.slupczyoszust.pl/ .

Film promujący kampanię - https://www.youtube.com/watch?v=JtE5RnZw1d4 .

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ tnt/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 15.10.2015, 16:24
Źródło informacji MF
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii