Newsletter

UOKiK: rusza druga odsłona kampanii edukacyjnej UOKiK (komunikat)

19.10.2015, 17:52aktualizacja: 19.10.2015, 17:52

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- UOKiK informuje:

14 dni na odstąpienie od umowy zawartej przez Internet i zasady reklamacji wadliwego towaru - to główne zagadnienia jakie UOKiK prezentuje w spotach promujących prawa konsumenta. Będzie je można zobaczyć w telewizji, radio i Internecie, a także na nośnikach LCD. Kampania potrwa do końca października.

25 grudnia 2014 roku weszła w życie ustawa o prawach konsumenta, której celem jest zwiększenie ochrony kupujących ze szczególnym uwzględnieniem sprzedaży w sieci i na pokazach. Dzięki m.in. szerokim obowiązkom informacyjnym przedsiębiorców, rękojmi za wady, wydłużonemu okresowi odstąpienia od umowy zawartej na odległość, a także uregulowaniu kwestii świadczeń niezamówionych, konsumenci zyskali prawa wzmacniające ich pozycję w relacjach z przedsiębiorcami.

Spoty przybliżające dwa kluczowe uprawnienia konsumentów – prawo do odstąpienia od umowy w przypadku zakupów internetowych oraz prawo do reklamacji - zgodzili się emitować na zasadach niekomercyjnych partnerzy UOKiK:

- Telewizja: Discovery Channel, nc+ (Ale kino+, Planete+), Polsat, TVN (TVN, TVN 7, TVN Style, TVN Turbo i TVN Meteo Active, TVN Fabuła, TTV), TVP, Viacom International Media Networks Polska (Comedy Central, Comedy Central Family, MTV Polska, Paramount Channel, VIVA Polska, VH1 Europe)

- Radio: Radio Afera, Radio Gdańsk, Polskie Radio Katowice, Radio Koszalin, Radio Lublin, Polskie Radio Łódź, Polskie Radio Merkury, Radio Olsztyn, Polskie Radio Opole, Radio Pogoda, Rock Radio, TOK FM, Złote Przeboje, Polskie Rozgłośnie Akademickie, Polskie Radio Pomorza i Kujaw, Polskie Radio RDC

Portale internetowe: eGospodarka.pl, Fakt.pl, Money.pl, Onet.pl

- Nośniki LCD: ADT Vision – Reklama, City Life, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu, MODART Outdoor, Polskie Koleje Państwowe S.A., Systemy Autokarowe Audio-Video Projekt BusWiFi, Tesco Polska

Więcej informacji na temat praw konsumenckich znajduje się na stronie internetowej www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl. W serwisie można znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, a także wiele przydatnych plików do pobrania, m.in. broszury, ulotki, schematy reklamacyjne oraz wzory formularzy.

Dodatkowe informacje na temat kampanii:

Agnieszka Jaczyńska, Naczelnik Wydziału, Biuro Prezesa

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa

tel. 22 55 60 201

e-mail: agnieszka.jaczynska@uokik.gov.pl

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa

tel.: 22 827 28 92, 55 60 183, 55 60 314

e-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl

twitter: @UOKiKgovPL

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ mkz/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.10.2015, 17:52
Źródło informacji UOKiK
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ