Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Europosłowie wyrazili "głębokie zaniepokojenie" z powodu zwlekania przez władze państw członkowskich i Komisję Europejską z podjęciem działań po uzyskaniu dowodów poważnego i stałego przekraczania dopuszczalnych wartości emisji przewidzianych w prawie UE dla pojazdów w trakcie normalnego użytkowania.
W niewiążącej prawnie rezolucji wezwano KE do przyjęcia i wdrożenia nowego cyklu badań emisji w rzeczywistych warunkach ruchu drogowego. Jak ujawniono, w autach Volkswagena działało specjalne oprogramowanie, które przestawiało silnik w trakcie prowadzonych w warunkach laboratoryjnych testów na niskoemisyjny, oszczędny tryb, powodując, że mierzony poziom wypuszczania m.in. tlenku azotu (NOx) do atmosfery był zgodny z normami.
PE podkreślił, że tlenek azotu jest główną substancją zanieczyszczającą, która powoduje m.in. nowotwory płuc, astmę oraz szereg chorób układu oddechowego, a spaliny emitowane przez pojazdy z silnikiem Diesla są głównym źródłem NOx na obszarach miejskich w Unii Europejskiej.
W rezolucji podkreślono, że w wyniku niezależnych badań przeprowadzonych w 2014 r. udokumentowano, że emisje NOx w warunkach drogowych w testowanych pojazdach z silnikiem Diesla są średnio ok. 7 razy wyższe niż dopuszczalne wartości ustanowione dla normy Euro 6 (obowiązuje ona od 2014 r.). (PAP)
stk/ kot/ mc/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 27.10.2015, 17:53 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |