Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Pawilon naszego kraju był czwarty pod względem wielkości wśród 54 prezentacji narodowych obecnych na gigantycznej imprezie poświęconej żywności i rolnictwu, którą odwiedziło łącznie 21 milionów osób, w tym około 7 milionów cudzoziemców.
Polscy organizatorzy, podobnie jak gospodarze i przedstawiciele innych krajów obecnych w Mediolanie, nie spodziewali się tak ogromnego napływu gości. Polacy oczekiwali około 800 tysięcy osób, tymczasem przybyło ich prawie dwa razy więcej. Oblężone były niemal wszystkie pawilony; w kilku liczba zwiedzających przekroczyła 5-6 milionów.
Także przed polską prezentacją ustawiały się tłumy w oczekiwaniu na wejście.
Położony przy głównej alei terenów wystawowych pawilon wyróżniał się ażurową strukturą przypominającą wieżę z drewnianych skrzynek na jabłka. Za koncepcję artystyczną odpowiadała warszawska pracownia 2pm.
Jabłko było główną wizytówką Polski, przedstawionej jako jego wielkie europejskie zagłębie. Zwiedzającym rozdano kilka ton tych owoców, częstowano też jabłkowym sokiem i cydrem.
Nasz kraj reklamowała też malina.
Twarzami promocji byli ceniona we Włoszech jako świetna aktorka Kasia Smutniak i Zbigniew Boniek, nadal znakomicie pamiętany jako legendarny piłkarz.
Tłumy przychodziły do polskiej restauracji, gdzie serwowano między innymi żurek, pierogi, śledzie i szarlotkę. W dużym sklepie obok można było kupić dziesiątki polskich specjałów, od wędlin po popularne słodycze, alkohole, ale również porcelanę. Dużą popularnością wśród cudzoziemców cieszyła się biżuteria z bursztynu. (PAP)
sw/ kot/ mc/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 31.10.2015, 12:37 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |