Newsletter

Zdrowie i styl życia

Sardynia - perła Morza Śródziemnego

26.11.2015, 12:20aktualizacja: 26.11.2015, 12:20

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Sardynia fot.1
Sardynia fot.1
Sardynia to wyspa z antycznymi tradycjami, wspaniałymi morskimi kolorami i zapachami, które otaczają białe, piaszczyste plaże - niepowtarzalne w całym basenie Morza Śródziemnego.

Sardynia w znacznej części górzysta, oferuje odwiedzającym naturalne i nieskażone środowisko oraz imponującą linię brzegową (2 tysiące kilometrów), na której znajdują się białe, piaszczyste plaże z turkusową wodą. Wyspa do dziś zachowała swój dziewiczy charakter, o czym świadczą miejsca niezmącone obecnością człowieka. Tysiącletnia tradycja wyspy jest żywa i niezwykle bogata, a ślady wielu starożytnych cywilizacji, odnajdujemy nie tylko w historycznych budowlach, ale także w licznych wydarzeniach folklorystycznych, które odbywają się przez cały rok.

Atrakcje w raju

Na wyspie wakacje można spędzić na wiele sposobów. Geologiczny charakter terenu i warunki pogodowe są idealne do różnego typu wycieczek i aktywności, takich jak: nurkowanie, żeglarstwo, trekking lub relaksujące spacery na łonie przyrody.

Dziedzictwo archeologiczne Sardynii oferuje turystom wiele miejsc ze śladami przeszłości oraz unikatowych zabytków, np. zespoły wież Nuragi, rozsianych po całej wyspie, wybitne przykłady dawnej kultury od XV do VI wieku p.n.e.

Sardynia to także idealne miejsce do podróży kulinarnych. Od północy na południe skosztować można potraw i win, których smaki i aromaty pozostaną na długo w naszej pamięci i przypominać nam będą niezwykłą historię tego miejsca. Gościnni i życzliwi mieszkańcy dodatkowo podkreślają wielopokoleniową tradycję i unikatowość wyspy.

Coraz więcej Polaków wybiera Sardynię

Sardynia w 2015 r. uplasowała się wśród najbardziej konkurencyjnych miejsc turystycznych w basenie Morza Śródziemnego i cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Odsetek zagranicznych przyjazdów wzrósł o 6,77% w porównaniu do roku 2014. W przypadku polskiego rynku odnotowano prawdziwy boom - odsetek przyjazdów wzrósł o 23,80% w porównaniu do roku 2014. Liczba podróżnych pomiędzy Sardynią a Polską wzrosła również dzięki bezpośredniemu połączeniu lotniczemu miedzy Krakowem i Cagliari.

Promocja turystyki i kultury Regionu Sardynii w Polsce

23 listopada w Krakowie i 25 w Warszawie miały miejsce spotkania, podczas których promowano turystykę i kulturę Regionu Sardynii oraz jej stolicy - miasta Cagliari. Spotkanie w Warszawie odbyło się w siedzibie Akademii Kulinarnej Whirlpool, a spotkanie w Krakowie w ekskluzywnej Sali Królewskiej w Hotelu Bonerowski.

Wydarzenia zorganizowane przez Włoską Izbę Handlową-Przemysłową w Polsce cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Wzięli w nich udział przedstawiciele włoskich instytucji i ważne osobistości z Regionu Sardynii oraz przedstawiciele polskich władz. Wśród osób, które uczestniczyły w wydarzeniach należy wymienić: J.E. Alessandro De Pedys - ambasadora Włoch w Warszawie, Barbarę Argiolas - asesora ds. Rozwoju Gospodarczego i Turystyki Miasta Cagliari, Mario Murru z Asesoratu Turystycznego Regionu Sardynii, Wojciecha Kozaka - wicemarszałka Województwa Małopolskiego, Annę Boczar-Trzeciaki - honorowego konsula Włoch w Krakowie, Piero Cannas - prezesa Włoskiej Izby Handlowej-Przemysłowej w Polsce.

Dla uczestników była to okazja, aby spróbować tradycyjnych potraw i typowych smaków Sardynii. Battistino Menneas, kucharz z Sardynii i Marco Ghia, sommelier i znany już polskiej publiczności ekspert gastronomii, oczarowali zebranych na pokazie gotowania.

O oprawę muzyczną zadbali pianista Romeo Scaccia w Krakowie oraz muzycy Mauro Palmas i Ignazio Lai w Warszawie.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 26.11.2015, 12:20
Źródło informacji Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ