Newsletter

Oświadczenie Forum Polskiego Handlu w sprawie proponowanego podatku od sieci wielkopowierzchniowych

26.11.2015, 17:09aktualizacja: 26.11.2015, 17:09

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP konferencja 25.11.2015
PAP konferencja 25.11.2015
Forum Polskiego Handlu, związek pracodawców reprezentuje firmy z polskim kapitałem. Jego celem jest zwrócenie uwagi na stan polskich przedsiębiorstw handlowych, na ich pozycję na rynku oraz ich perspektywy rynkowe i przekazanie rządzącym tej wiedzy z prośbą, by ta wiedza była wzięta pod uwagę w procesie tworzenia nowej ustawy dotyczącej podatku, zwanego "podatkiem od hipermarketów".

Dotychczasowe proponowane, a dostępne w Internecie, projekty podatku w prezentowanych wersjach:

- nie ochronią naszym zdaniem krajowych przedsiębiorców,

- uaktywnią ekspansję zagranicznych koncernów w obszarze małych powierzchni sklepowych,

- nie obejmują dużych, silnych zagranicznych korporacji i grup kapitałowych zajmujących się konsolidowaniem małych sklepów,

- skonsumują większość, a w wielu wypadkach całość dochodów małych i średniej wielkości polskich przedsiębiorstw handlowych,

- nie obejmują szybko rosnącej sprzedaży internetowej, realizowanej także w naszym kraju przez międzynarodowe sieci handlowe.

Forum Polskiego Handlu apeluje do Władz RP o przeprowadzenie konsultacji oraz dyskusję nad kształtem proponowanego podatku i uprzejmie prosi autora ustawy pana ministra Henryka Kowalczyka, aby przedstawiciele naszego Forum w takiej dyskusji mogli wziąć udział.

Forum Polskiego Handlu postuluje:

1) podatek tak, ale bez odniesienia do powierzchni sklepów,

2) podatek tak, ale przy zróżnicowanej podstawie opodatkowania - jako podatek progresywny, uzależniony od generowanego obrotu przez dany podmiot handlowy,

3) podatek tak, ale obejmujący wszystkie podmioty prowadzące handel detaliczny, zarówno tradycyjny jak i internetowy, bez możliwości obchodzenia podatku.

Celem tej inicjatywy jest budowanie pozytywnego wizerunku polskiego handlu w oczach klientów, pracowników, oraz władz samorządowych i państwowych. Chcemy promować polski handel, polskich producentów i rolników, a także budować świadomość polskich klientów, pozostawiając i inwestując wypracowany kapitał w Polsce.

W najbliższych dniach na ręce pani premier Beaty Szydło skierujemy list, w którym zawrzemy nasze stanowisko oraz wskażemy propozycję rozwiązań, które mamy nadzieję zostaną uwzględnione przez rządzących.

Agata, Arhelan, AT, Eko, MarcPol, Mediaexpert, Piotr i Paweł, Piotruś Pan, POLOmarket, PSB, Sieć Sklepów Topaz, Stokrotka.

KONTAKT:

Izabela Trojanowska

tel. kom. +48 690 383 630

e-mail: izabela.trojanowska@futurama.ci

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 26.11.2015, 17:09
Źródło informacji Forum Polskiego Handlu
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ