Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Dotychczasowe proponowane, a dostępne w Internecie, projekty podatku w prezentowanych wersjach:
- nie ochronią naszym zdaniem krajowych przedsiębiorców,
- uaktywnią ekspansję zagranicznych koncernów w obszarze małych powierzchni sklepowych,
- nie obejmują dużych, silnych zagranicznych korporacji i grup kapitałowych zajmujących się konsolidowaniem małych sklepów,
- skonsumują większość, a w wielu wypadkach całość dochodów małych i średniej wielkości polskich przedsiębiorstw handlowych,
- nie obejmują szybko rosnącej sprzedaży internetowej, realizowanej także w naszym kraju przez międzynarodowe sieci handlowe.
Forum Polskiego Handlu apeluje do Władz RP o przeprowadzenie konsultacji oraz dyskusję nad kształtem proponowanego podatku i uprzejmie prosi autora ustawy pana ministra Henryka Kowalczyka, aby przedstawiciele naszego Forum w takiej dyskusji mogli wziąć udział.
Forum Polskiego Handlu postuluje:
1) podatek tak, ale bez odniesienia do powierzchni sklepów,
2) podatek tak, ale przy zróżnicowanej podstawie opodatkowania - jako podatek progresywny, uzależniony od generowanego obrotu przez dany podmiot handlowy,
3) podatek tak, ale obejmujący wszystkie podmioty prowadzące handel detaliczny, zarówno tradycyjny jak i internetowy, bez możliwości obchodzenia podatku.
Celem tej inicjatywy jest budowanie pozytywnego wizerunku polskiego handlu w oczach klientów, pracowników, oraz władz samorządowych i państwowych. Chcemy promować polski handel, polskich producentów i rolników, a także budować świadomość polskich klientów, pozostawiając i inwestując wypracowany kapitał w Polsce.
W najbliższych dniach na ręce pani premier Beaty Szydło skierujemy list, w którym zawrzemy nasze stanowisko oraz wskażemy propozycję rozwiązań, które mamy nadzieję zostaną uwzględnione przez rządzących.
Agata, Arhelan, AT, Eko, MarcPol, Mediaexpert, Piotr i Paweł, Piotruś Pan, POLOmarket, PSB, Sieć Sklepów Topaz, Stokrotka.
KONTAKT:
Izabela Trojanowska
tel. kom. +48 690 383 630
e-mail: izabela.trojanowska@futurama.ci
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 26.11.2015, 17:09 |
| Źródło informacji | Forum Polskiego Handlu |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rusza XXVII edycja konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - innowacje, które zmieniają rzeczywistość
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłasza start XXVII edycji konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - jednego z najważniejszych przedsięwzięć promujących polskie innowacje. PARP wyróżnia projekty, które dzięki swojej nowatorskości, potencjałowi rynkowemu i użyteczności przyczyniają się do rozwoju gospodarki oraz wzmocnienia pozycji Polski na arenie międzynarodowej.- 06.11.2025, 16:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
-
Image
Olsztynek: ORLEN otworzył pierwszy hub szybkiego ładowania samochodów elektrycznych
Przy trasie S7 na MOP Olsztynek Południe uruchomiony został pierwszy hub ładowania pojazdów elektrycznych sieci ORLEN Charge. „W perspektywie dwóch lat zamierzamy uruchomić ponad 50 takich hubów, wzdłuż głównych tras przejazdowych” - zapowiedział Marek Balawejder, członek zarządu ds. Sprzedaży Detalicznej ORLEN.- 06.11.2025, 13:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Go Global Travel przekształca się w Yanolja Go Global, rozpoczynając nową erę globalnych innowacji w branży turystycznej B2B
Zmiana marki odzwierciedla integrację firmy z Yanolja Group oraz jej misję promowania innowacji i globalnego rozwoju poprzez technologie i dane.- 06.11.2025, 13:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ