Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Sardynia w znacznej części górzysta, oferuje odwiedzającym naturalne i nieskażone środowisko oraz imponującą linię brzegową (2 tysiące kilometrów) z białymi i piaszczystymi plażami oraz turkusową wodą. Wyspa do dziś zachowała swój dziewiczy charakter, o czym świadczą miejsca niezmącone obecnością człowieka. Tysiącletnia tradycja wyspy jest żywa i niezwykle bogata, a ślady wielu starożytnych cywilizacji, odnajdujemy nie tylko w historycznych budowlach, ale także w licznych wydarzeniach folklorystycznych, które odbywają się przez cały rok.
Atrakcje w raju
Na wyspie wakacje można spędzić na wiele sposobów. Geologiczny charakter terenu i warunki pogodowe są idealne do różnego typu wycieczek i aktywności, takich jak: nurkowanie, żeglarstwo, trekking lub relaksujące spacery na łonie przyrody.
Dziedzictwo archeologiczne Sardynii oferuje turystom wiele miejsc ze śladami przeszłości oraz unikatowych zabytków, np. zespoły wież Nuragi, rozsianych po całej wyspie, wybitne przykłady dawnej kultury od XV do VI wieku p.n.e.
Sardynia to także idealne miejsce do podróży kulinarnych. Od północy na południe skosztować można potraw i win, których smaki i aromaty pozostaną na długo w naszej pamięci i przypominać nam będą niezwykłą historię tego miejsca. Gościnni i życzliwi mieszkańcy dodatkowo podkreślają wielopokoleniową tradycję i unikatowość wyspy.
Coraz więcej Polaków wybiera Sardynię
Sardynia w 2015 r. uplasowała się wśród najbardziej konkurencyjnych miejsc turystycznych w basenie Morza Śródziemnego i cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Odsetek zagranicznych przyjazdów wzrósł o 6,77% w porównaniu do roku 2014. W przypadku polskiego rynku odnotowano prawdziwy boom - odsetek przyjazdów wzrósł o 23,80% w porównaniu do roku 2014. Liczba podróżnych pomiędzy Sardynią a Polską wzrosła również dzięki bezpośredniemu połączeniu lotniczemu miedzy Krakowem i Cagliari.
Promocja turystyki i kultury Regionu Sardynii w Polsce
23 listopada w Krakowie i 25 w Warszawie miały miejsce spotkania, podczas których promowano turystykę i kulturę Regionu Sardynii oraz jej stolicy - miasta Cagliari. Spotkanie w Warszawie odbyło się w siedzibie Akademii Kulinarnej Whirlpool, a spotkanie w Krakowie w ekskluzywnej Sali Królewskiej w Hotelu Bonerowski.
Wydarzenia zorganizowane przez Włoską Izbę Handlową-Przemysłową w Polsce cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Wzięli w nich udział przedstawiciele włoskich instytucji i ważne osobistości z Regionu Sardynii oraz przedstawiciele polskich władz. Wśród osób, które uczestniczyły w wydarzeniach należy wymienić: J.E. Alessandro De Pedys - ambasadora Włoch w Warszawie, Barbarę Argiolas - asesora ds. Rozwoju Gospodarczego i Turystyki Miasta Cagliari, Mario Murru z Asesoratu Turystycznego Regionu Sardynii, Wojciecha Kozaka - wicemarszałka Województwa Małopolskiego, Annę Boczar-Trzeciaki - honorowego konsula Włoch w Krakowie, Piero Cannas - prezesa Włoskiej Izby Handlowej-Przemysłowej w Polsce.
Dla uczestników była to okazja, aby spróbować tradycyjnych potraw i typowych smaków Sardynii. Battistino Menneas, kucharz z Sardynii i Marco Ghia, sommelier i znany już polskiej publiczności ekspert gastronomii, oczarowali zebranych na pokazie gotowania.
O oprawę muzyczną zadbali pianista Romeo Scaccia w Krakowie oraz muzycy Mauro Palmas i Ignazio Lai w Warszawie.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 27.11.2015, 10:08 |
Źródło informacji | Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Bez imienia, bez twarzy, z wielką misją - nowy projekt w sieci
W polskim internecie pojawiła się nowa, anonimowa postać, która działa w cieniu, ale z jasnym celem - szerzenie dobra w wyjątkowy sposób. Nie szuka rozgłosu, ale jej działania mogą zmienić to, jak patrzymy na wsparcie i empatię. Czy internet jest gotowy na coś takiego?- 19.12.2024, 13:16
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: Biuro Prasowe kampanii „Dobro nie potrzebuje twarzy”
-
Image
Koalicja „Na pomoc niesamodzielnym”: każdy powinien mieć łatwy dostęp do apteki PAP
Według danych Rejestru Aptek i GUS około 1,8 mln Polaków nie ma dostępu do apteki w swojej gminie. Dlatego Koalicja „Na pomoc niesamodzielnym” zachęca do międzyśrodowiskowego dialogu z myślą o pacjentach – to główny wniosek konferencji pt. „Apteka dla Pacjenta - nierówny dostęp do leków i opieki farmaceutycznej w samorządach. Jeden problem - wiele perspektyw”.- 19.12.2024, 11:29
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Rugby na polskiej wsi - Rebel Kocmyrzów-Luborzyca
- 18.12.2024, 12:31
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Klub Rebel Kocmyrzów-Luborzyca