Newsletter

W USA rekordowa sprzedaż przez internet z okazji "Czarnego piątku"

28.11.2015, 08:47aktualizacja: 28.11.2015, 08:47

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Tegoroczny "Czarny piątek" (Black Friday) w USA był rekordowy pod względem zakupów przez internet. Pierwszy piątek po Dniu Dziękczynienia uznawany jest za początek sezonu zakupów przed świętami Bożego Narodzenia.

By zdobyć klientów, w tym dniu sieci handlowe wprowadzają największe promocje. To dla sektora handlowego i producentów okazja do poprawy wyników sprzedaży.

W tym roku tłumy w sklepach były nieco mniejsze niż zazwyczaj - ocenia agencja EFE. Jednak już w czwartek padł z okazji "Czarnego piątku" rekord sprzedaży przez internet; wydano ponad 1,7 mld dolarów, czyli o 25 proc. więcej niż w ubiegłym roku - wynika z danych zbieranych w czasie rzeczywistym przez Adobe Digital Index. Duży wzrost wykazały jak dotąd zwłaszcza transakcje przez telefony komórkowe; stanowiły one 22 proc. wszystkich zakupów, a w 2014 roku - 14 proc.

Tradycyjnie w Stanach Zjednoczonych czwartkowy Dzień Dziękczynienia spędza się w rodzinie, a w piątki wyrusza się na poszukiwanie okazji w sklepach. Widać jednak, że zwyczaj ten od kilku lat się zmienia - pisze EFE. Jeszcze przed południem w czwartek Amerykanie wydali ok. 500 mln dolarów - o 100 mln więcej niż o tej samej godzinie rok wcześniej.

Najpopularniejszymi produktami były tradycyjnie urządzenia elektroniczne i zabawki, kupowane z myślą o nadchodzących świętach Bożego Narodzenia.

Choć nie ma jeszcze oficjalnych danych, ośrodek badań rynku Forrester szacował, że w sumie w tym roku Amerykanie wydadzą z okazji "Czarnego piątku" ok. 95,5 mld dolarów - o 11 proc. więcej niż w zeszłym roku.(PAP)

ulb/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.11.2015, 08:47
Źródło informacji EFE, Media
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ