Newsletter

Czy rozwój bezgotówkowy nam się opłaca?

30.11.2015, 15:34aktualizacja: 30.11.2015, 15:34

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Debata: Obrót bezgotówkowy
Debata: Obrót bezgotówkowy
27 listopada br. w Centrum Prasowym PAP odbyła się debata pod tytułem: "Dla kogo jest korzystny obrót bezgotówkowy? Kto na tym zyskuje, a kto traci?". W ramach II Tygodnia Znanych Ekspertek w mediach dyskutowały panelistki: Kamila Kaliszyk, MasterCard; Joanna Seklecka, eService oraz Katarzyna Zajdel-Kurowska, NBP.

W ubiegłym roku liczba transakcji bezgotówkowych w Polsce wzrosła o 30% w stosunku do roku poprzedniego, zaś o 50% w skali ostatnich 2 lat. Jest to jeden z najlepszych wyników w UE. Tak dynamiczny rozwój wskazuje na to, że Polacy polubili wygodę. Płacimy kartą i telefonem, ponieważ tak jest szybciej i łatwiej.

Zarówno wśród małych, jak i dużych firm widać obecnie wyraźny wzrost popularności płatności bezgotówkowych. W dużych centrach handlowych sięgają one prawie 70% całego obrotu sklepów. "MasterCard współpracuje obecnie z ok. 140 miastami w Polsce, gdzie rozwój sieci akceptacji widać na wielu płaszczyznach, np. w zakresie transportu miejskiego, kolejowego, miejskich stref parkingowych itp. W Warszawie, gdzie w ostatnim czasie wymieniono 1570 parkomatów, aby umożliwić kierowcom płatność kartą, prognozowany na 2015 rok udział kart płatniczych wynosi ok. 19%. To dowód na to, że obrót bezgotówkowy nie tylko jest korzystny dla akceptantów, ale również oczekują go i chętnie korzystają z niego konsumenci" - komentowała Kamila Kaliszyk, Dyrektor ds. Rozwoju Rynku i Akceptacji Kart Płatniczych w polskim oddziale MasterCard Europe.

Płatności bezgotówkowe są również opłacalne dla Banku Centralnego, ponieważ zmniejszają koszty emisji pieniądza. Wraz z popytem na gotówkę rosną koszty jej emisji, które mogą sięgać 1% PKB. "Szacuje się, że szara strefa w Polsce wynosi ok. 19%. Wzrost rozwoju bezgotówkowego ogranicza to zjawisko, zmniejsza także wykluczenie finansowe obywateli" - dodała Katarzyna Zajdel-Kurowska, Członek Zarządu NBP.

Debata odbyła się w ramach II Tygodnia Znanych Ekspertek w mediach (23-29 XI 2015). Znane Ekspertki (www.znaneekspertki.pl) to inicjatywa zrzeszająca doświadczone top-specjalistki z różnych dziedzin. Jej celem jest zmiana stereotypowego obrazu eksperta w świadomości społecznej, gospodarczej i medialnej. Partnerem projektu oraz Tygodnia Znanych Ekspertek jest firma MasterCard.

Źródło informacji: Headlines Porter Novelli

UWAGA: Za materiał opublikowany przez Centrum Prasowe PAP odpowiedzialność ponosi jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. (Centrum Prasowe PAP)

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 30.11.2015, 15:34
Źródło informacji Headlines Porter Novelli
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ