Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- UOKiK informuje:
Bagaż zniszczony przez włoską linie lotniczą, pokój hotelowy w Atenach bez klimatyzacji, wadliwy towar kupiony w niemieckim sklepie internetowym – w takich sytuacjach już od dziesięciu lat pomaga Europejskie Centrum Konsumenckie. Działalność ECK jest współfinansowana z budżetu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Mija 10 lat od utworzenia Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich - ECC-Net. Placówki działające w ramach sieci są zlokalizowane we wszystkich państwach Unii Europejskiej oraz w Norwegii i Islandii. Również w Polsce istnieje Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK).
ECK udziela bezpłatnej pomocy prawnej i organizacyjnej konsumentom z Polski, którzy mają problemy z zagranicznymi przedsiębiorcami. Pomaga także rozwiązywać spory obywateli państw, w których działa sieć ECC-Net z przedsiębiorcami z Polski. Obsługa tego rodzaju spraw jest zwykle dużym wyzwaniem, wymaga szybkich i skutecznych działań. Dlatego też ECK stosuje uproszczone procedury i wykorzystuje elektroniczne formy komunikacji w kontaktach z konsumentami (internetowy formularz skargi, aplikacja mobilna i in.). Działalność Centrum jest finansowana przez UOKiK oraz Komisję Europejską.
W ciągu 10 lat działalności Europejskie Centrum Konsumenckie pomogło rozwiązać ponad 21 tys. spraw. Więcej niż połowa z nich dotyczyła problemów z usługami transportu pasażerskiego. Konsumenci najczęściej skarżyli się na problemy z niemieckimi i brytyjskimi przedsiębiorcami, którzy są liderami sprzedaży transgranicznej w Europie. Ponad dwie trzecie skarg otrzymywanych dziś przez wszystkie centra ECC-Net dotyczy umów zawieranych drogą elektroniczną.
- Istotne jest, aby na skutek działań Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich, konsumenci zyskali pewność, że niezależnie od tego, czy przedsiębiorca, z którym dokonują transakcji ma siedzibę w Czechach, Wielkiej Brytanii, czy w Norwegii, zakupy u niego są bezpieczne – mówi Wiceprezes UOKiK Dorota Karczewska. - Europejscy konsumenci mogą bowiem wiele zaoszczędzić korzystając z potencjału zakupów za pośrednictwem w sieci w innych krajach wspólnoty. Jednocześnie przedsiębiorcy działający w branży ecommerce zyskują nowych klientów, ożywia się wymiana transgraniczna, a poziom konkurencji rośnie – dodaje Wiceprezes UOKiK.
Informacje na temat sposobu rozwiązywania konsumenckich sporów transgranicznych, można znaleźć na stronie internetowej www.konsument.gov.pl. Konsumenci mogą zgłaszać do ECK swoje skargi na nieuczciwe praktyki zagranicznych biur podróży, linii lotniczych, sklepów internetowych czy komisów samochodowych za pomocą formularza., drogą telefoniczną (22 55 60 118), e-mailem (info@konsument.gov.pl) lub osobiście odwiedzając siedzibę centrum w Warszawie przy Placu Powstańców Warszawy 1.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
kom/ pd/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 11.12.2015, 10:49 |
Źródło informacji | UOKiK |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |