Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Postępowanie w sprawie niedozwolonego porozumienia na rynku sprzedaży zegarków zostało wszczęte w czerwcu 2013 r. Jak podano, w jego wyniku UOKiK ustalił, że Swatch Group Polska wraz z dystrybutorami ustalają minimalne ceny detaliczne sprzedaży zegarków. Według UOKiK w przypadku sklepów tradycyjnych niedozwolona praktyka trwała co najmniej od 2005 r., a sklepów internetowych od 2009 r.
Jak podał Urząd, w tym czasie Swatch Group Polska monitorował stosowanie cen przez dystrybutorów, sankcjonując sprzedaż po stawkach niższych niż ustalone nawet wstrzymaniem dostaw. Według Urzędu także sami dystrybutorzy, będący stronami postępowania zwracali się bezpośrednio do Swatch Group Polska o podjęcie interwencji w przypadkach odstępstw od ustaleń cenowych.
Urząd zarzuca także przedsiębiorcom, że byli świadomi, iż ich działania naruszają konkurencję. Jako dowód przedstawiono fragmenty wymienianych między nimi maili, np. w jednym z nich pojawiło się ostrzeżenie: "pomijam fakt co by było, gdyby do pierwotnego listu oraz do wszystkich następnych dotarł UOKiK".
Za udział w porozumieniu ograniczającym konkurencję UOKiK nałożył na przedsiębiorców kary finansowe w łącznej wysokości ponad 2 mln zł, z czego ponad 1 mln 113 tys. zł na Swatch Group Polska, ponad 800 tys. na Vistula Group, a na trzy mniejsze podmioty po kilkadziesiąt tysięcy zł. Urząd zakazał także zaniechania tych praktyk. Decyzja nie jest ostateczna, przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konkurentów.
Do czasu publikacji depeszy PAP nie udało się otrzymać komentarza od ukaranych podmiotów. (PAP)
mww/ pz/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 16.12.2015, 15:00 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |