Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Całościowe spojrzenie na rynek pokazuje, że na święta wydamy podobne kwoty jak w 2014 r., bo sieci utrzymały większość cen na niezmienionym poziomie. Było to efektem panującej na rynku deflacji. Z tego też powodu sieci mniej sił poświęcały na wojnę cenową i promocyjną, bo starały się chronić swoje marże. Nieznaczne podwyżki rok do roku dotyczą m.in. cen cukru, zaś obniżki – serów żółtych i nabiału, zwłaszcza masła” – powiedziała redaktor naczelna dlahandlu.pl. Edyta Kochlewska.
Z badania wynika, że Auchan i Kaufland utrzymały pozycję liderów cenowych, choć Kaufland coraz mocniej zbliża się do konkurenta. Na przestrzeni roku najmocniej w ceny zainwestowały sieci Netto i Tesco. Główni gracze – Biedronka, Lidl, Aldi, Carrefour i Tesco oferują zakup 50 produktów w bardzo zbliżonych cenach (245-253 zł).
Badanie Koszyk cen dlahandlu.pl prowadzone jest nieustannie od 6 lat. W 2013 roku Komisja Europejska uznała, że jest to „przykład dobrych praktyk na rynku porównywarek cenowych". Od 2014 r. monitoringi przeprowadzane są w terminach znanych jedynie redakcji portalu.(PAP)
lun/ mhr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 19.12.2015, 08:34 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |