Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Przekazanie samolotu miało nastąpić w zakładach Airbusa w Hamburgu. Koncern nie podał przyczyn opóźnienia, zaznaczając, że "w ciągu najbliższych tygodni" będzie pracował wraz z Lufthansą i dostarczającą silniki dla A320neo firmą Pratt and Whitney z USA nad zrealizowaniem dostawy.
Pierwszym użytkownikiem prognozowanego jako rynkowy przebój nowego Airbusa miały być linie Qatar Airways, ale odmówiły one odbioru maszyny, uzasadniając to problemami z chłodzeniem silników.
Przeznaczony dla maksymalnie 180 pasażerów samolot stanowi rozwinięcie modelu A320, ale dzięki nowym silnikom i udoskonalonej poprzez wygięcie końcówek skrzydeł aerodynamice ma w porównaniu z nim mniejsze o 15 proc. zużycie paliwa. Konkurencyjną w tym segmencie rynku ofertę rywalizującego z Airbusem amerykańskiego Boeinga tworzą maszyny serii 737-MAX.
Pierwszy lot prototypu A320neo odbył się 25 września ubiegłego roku.(PAP)
dmi/mc/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 30.12.2015, 16:51 |
Źródło informacji | Reuters |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |