Newsletter

Spada liczba klientów - rośnie zadłużenie biur i agencji turystycznych

02.02.2016, 08:08aktualizacja: 02.02.2016, 08:08

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W ciągu ostatniego półrocza 2015 r. zadłużenie biur i agencji turystycznych wzrosło o ponad 3 mln zł - wynika z danych Krajowego Rejestru Długów.

Początek 2016 r. też nie nastraja optymistycznie - touroperatorzy mają o 1/3 mniej klientów niż rok wcześniej.

Eksperci wskazują, że problemy polskiej branży turystycznej wynikają m.in. z obaw klientów przed zagrożeniem terrorystycznym. Popularne w Polsce kierunki wyjazdowe do Egiptu czy Tunezji mają zdecydowanie mniej amatorów niż to było wcześniej.

Z danych Polskiego Związku Organizatorów Turystyki wynika, że tylko w pierwszym tygodniu nowego roku liczba klientów biur podróży była o 27 proc. niższa niż w analogicznym okresie przed rokiem.

Z powodu zawirowań w państwach Afryki Północnej Polacy wybierają droższe, ale bezpieczniejsze kierunki takie jak Portugalia czy Hiszpania.

Na osłabienie w branży turystycznej oprócz zagrożenia terrorystycznego wpływ miały też - według ekspertów - strajki w Grecji, słabsza złotówka i związany z tym większy koszt wycieczek czy obawy związane z uchodźcami.

Prezes zarządu Krajowego Rejestru Długów Adam Łącki wyjaśnił, że w ciągu zaledwie kilu miesięcy, od sierpnia 2015 r. zauważalny stał się wzrost liczby zadłużonych biur podróży i agencji turystycznych. "W tym momencie w Krajowym Rejestrze Długów jest ich 458. Oznacza to, że od ubiegłorocznych wakacji przybyło aż 99 nowych dłużników z tej branży" - podkreślił.

Według KRD po ubiegłorocznych wakacjach zadłużenie biur wynosiło ponad 9,5 mln zł - w styczniu 2016 r. wysokość zadłużenia przekroczyła 12,8 mln zł. (PAP)

mick/ gma/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 02.02.2016, 08:08
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ