Newsletter

MBANK SA Potwierdzenie ratingu mBanku S.A. przez agencję Standard and Poor's i zmiana perspektywy ratingu ze stabilnej na negatywną

04.02.2016, 16:55aktualizacja: 04.02.2016, 16:55

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 4/2016

Zarząd mBanku S.A informuje, że w dniu 3 lutego 2016 roku agencja ratingowa Standard & Poor's Rating Services (S&P) potwierdziła oceny ratingowe mBanku na dotychczasowym poziomie, tj. "BBB" dla ratingu długoterminowego (long-term counterparty credit rating) i "A2" dla ratingu krótkoterminowego (short-term counterparty credit rating), zmieniając perspektywę ratingu ze stabilnej na negatywną.

Zmiana perspektywy ratingu jest związana z dokonaną przez S&P oceną trendów w zakresie ryzyka ekonomicznego i branżowego w sektorze bankowym w Polsce, którą agencja zrewidowała ze stabilnej do negatywnej. W opinii S&P zdolność sektora bankowego w Polsce do absorpcji strat i odporność banków na wstrząsy może ulec pogorszeniu w ciągu najbliższych dwóch lat w związku z wprowadzeniem podatku bankowego, wzrostem kosztów regulacyjnych i kosztami związanymi z potencjalną konwersją kredytów walutowych.

Agencja uznała iż w takiej sytuacji zdolność do generowania dochodu przez mBank może nie skompensować potencjalnego osłabienia oceny zdolności wsparcia mBanku ze strony Commerzbanku w przypadku obniżenia ratingu Commerzbanku.

S&P przyznaje długoterminowe ratingi w skali: AAA, AA, A, BBB, BB, B, CCC, CC, R, SD i D oraz ratingi krótkoterminowe w skali A1, A2, A3, B, C, R, SD i D z możliwością dodania znaku "+" lub "-", w zależności od poziomu głównej kategorii oceny. Definicje ratingów S&P dostępne są na stronie Agencji pod adresem www.standardandpoors.com, gdzie publikowane są także ratingi, kryteria oraz metodologia.

Więcej na: biznes.pap.pl

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 04.02.2016, 16:55
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ