Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W ostatnim kwartale na rynek trafiło prawie 18 tys. sztuk modelu S (sedan) oraz X (SUV), co zwiększyło przychód Tesli o 27 proc. - firma zarobiła 1,2 mld dol. Kierownictwo firmy szacuje, że w tym roku dostarczy do klientów 80-90 tys. samochodów. To więcej niż prognozowali analitycy. Ich zdaniem Tesla miała wyprodukować 75-80 tys. aut.
Dodatkowo poinformowano, że 31 marca br. zaprezentowany zostanie nowy samochód elektryczny firmy - Model 3. Ma to być najtańsze auto w ofercie Tesli; kosztować ma ok. 35 tys. dolarów. Szacuje się, że nowy samochód trafi na rynek "pod koniec 2017 roku".
"Rezerwacje na Model 3 będzie można składać w sklepach Tesli od 31 marca i od 1 kwietnia online" - napisał Musk na Twitterze. Rezerwacja ma kosztować 1 tys. dolarów.
W odpowiedzi na informację kierownictwa firmy, akcje Tesli zwiększyły swoją wartość o 10 proc. Jason Wheeler, szef działu finansowego firmy, zapewnił, że osiągnie ona pierwsze zyski także dzięki zmniejszeniu kosztów produkcji samochodów oraz dzięki dopracowaniu łańcucha zaopatrzeniowego oraz usprawnienia tych procesów, które dziś przynoszą straty.
“Jestem zadowolony z kierunku, w jakim podąża dziś nasza firma. W ciągu ostatnich miesięcy zaszło w niej wiele zmian" - powiedział na konferencji Elon Musk, szef Tesli.
Tesla zamierza zainwestować 1,5 mld dol. w rozwój możliwości produkcyjnych. W tym roku zacznie także funkcjonować ogromna fabryka akumulatorów w Nevadzie. Akumulatory i ogniwa są istotnym podzespołem elektrycznych samochodów Tesli. Producent chciałby także powiększyć sieć salonów - zwłaszcza na terenie USA.(PAP)
łum/lm/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 11.02.2016, 16:10 |
Źródło informacji | PAP Technologie |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |