Newsletter

Min.finansów: uwaga na wyłudzające pieniądze fałszywe SMS-y o Loterii Paragonowej

18.02.2016, 15:25aktualizacja: 18.02.2016, 15:25

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

MF ostrzega przed fałszywymi SMS-ami o Loterii Paragonowej, które służą wyłudzaniu pieniędzy. Resort poinformował w czwartek w komunikacie, że organizatorzy loterii oraz administracja podatkowa nie rozsyłają SMS-ów do uczestników konkursu.

"Ostrzegamy przed wiadomościami SMS, które rozsyłają podmioty wykorzystujące popularność Narodowej Loterii Paragonowej, aby wyłudzić pieniądze. Organizatorzy loterii oraz administracja podatkowa nie rozsyłają wiadomości SMS o treści (pisownia oryginalna - PAP): „NARODOWY KONKURS PARAGONOWY. Dzwoniliśmy, gdyż masz SZCZESLIWY PARAGON i możesz zamienic go na ZWROT KWOTY 500ZL! TERAZ ZA DARMO odpisz: AC na 60177" - poinformowało ministerstwo.

Resort wskazał, że organizator Narodowej Loterii Paragonowej w dniu losowania wysyła do zwycięzców e-maila, a następnego dnia kontaktuje się telefonicznie.

W ubiegłym tygodniu ministerstwo wręczyło nagrody kolejnym zwycięzcom (ze styczniowego losowania) Narodowej Loterii Paragonowej, w tym Opla Astrę za zwycięski paragon oraz - po raz pierwszy nagrodę specjalną, Opla Insignię, za paragon „branżowy" (pochodzący z branży „fryzjerstwo i pozostałe zabiegi kosmetyczne"). Natomiast 15 lutego losowano po raz kolejny nagrodę główną - samochód Opel Astra oraz dwa multimedialne iPady Air 2.

Narodowa Loteria Paragonowa to akcja edukacyjna resortu, która ma uświadomić Polakom, jak ważna jest ich rola w kształtowaniu uczciwego obrotu gospodarczego. Ministerstwo tłumaczy, że biorąc paragon wspiera się uczciwych przedsiębiorców i uczciwą konkurencję między nimi. Zgodnie z danymi MF od października do grudnia Polacy zarejestrowali prawie 46 milionów paragonów fiskalnych. (PAP)

mmu/ mhr/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 18.02.2016, 15:25
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ