Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Dyrektor Facebooka na Europę Środkowo-Wschodnią podkreślił, że stworzenie tego biura “oznacza nowe możliwości dla wszystkich firm wykorzystujących Facebooka do celów marketingowych – zarówno największych, jak i z sektora małych i średnich firm”.
“Chcemy umożliwić lokalnym markom działanie w przestrzeni regionalnej, a w konsekwencji – także globalnej” – dodał Bednarski.
W rozmowie z PAP Technologie Bednarski zwrócił też uwagę na trend rosnącej popularności usług mobilnych i zapewnił, że firma bierze pod uwagę to zjawisko, tworząc strategie na przyszłość.
“Facebook jest i będzie firmą mobilną – w grudniu 2015 r. 1,44 miliarda ludzi wchodziło na Facebooka z urządzeń mobilnych, a reklama mobilna to już ok. 80 proc. przychodu reklamowego firmy” – tłumaczył. Zwrócił uwagę, że w związku z tym koncern chce dać użytkownikom narzędzia do wykorzystania tego trendu.
“Przykładem może być testowany mechanizm Canvas, który sprawia, że kliknięcie w reklamę błyskawicznie uruchamia na pełnym ekranie planszę prezentującą większą liczbę produktów, z której można przejść na stronę sprzedawcy w celu sfinalizowania zakupu. W Polsce testowaliśmy ten mechanizm z Allegro – realizowana przy użyciu Canvas kampania bożonarodzeniowa osiągnęła świetne wyniki – udało się zwiększyć świadomość kampanii o 7 proc., a współczynnik zapamiętania reklamy wzrósł o 13 proc.” – podkreślał Bednarski. Dodał, że poza tego typu usługami rozwijana będzie też technologia wirtualnej rzeczywistości. (PAP)
lm/ jbr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 29.02.2016, 13:27 |
Źródło informacji | PAP Technologie |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |