Newsletter

Facebook otwiera w Warszawie biuro na Europę Środkowo-Wschodnią

29.02.2016, 13:27aktualizacja: 29.02.2016, 13:27

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Facebook otwiera w Warszawie nowe biuro, które ma być siedzibą koncernu na państwa Europy Środkowo-Wschodniej. Koncern chce pomagać m.in. lokalnym firmom w działaniach marketingowych – powiedział w poniedziałek PAP Technologie Robert Bednarski.

Dyrektor Facebooka na Europę Środkowo-Wschodnią podkreślił, że stworzenie tego biura “oznacza nowe możliwości dla wszystkich firm wykorzystujących Facebooka do celów marketingowych – zarówno największych, jak i z sektora małych i średnich firm”.

“Chcemy umożliwić lokalnym markom działanie w przestrzeni regionalnej, a w konsekwencji – także globalnej” – dodał Bednarski.

W rozmowie z PAP Technologie Bednarski zwrócił też uwagę na trend rosnącej popularności usług mobilnych i zapewnił, że firma bierze pod uwagę to zjawisko, tworząc strategie na przyszłość.

“Facebook jest i będzie firmą mobilną – w grudniu 2015 r. 1,44 miliarda ludzi wchodziło na Facebooka z urządzeń mobilnych, a reklama mobilna to już ok. 80 proc. przychodu reklamowego firmy” – tłumaczył. Zwrócił uwagę, że w związku z tym koncern chce dać użytkownikom narzędzia do wykorzystania tego trendu.

“Przykładem może być testowany mechanizm Canvas, który sprawia, że kliknięcie w reklamę błyskawicznie uruchamia na pełnym ekranie planszę prezentującą większą liczbę produktów, z której można przejść na stronę sprzedawcy w celu sfinalizowania zakupu. W Polsce testowaliśmy ten mechanizm z Allegro – realizowana przy użyciu Canvas kampania bożonarodzeniowa osiągnęła świetne wyniki – udało się zwiększyć świadomość kampanii o 7 proc., a współczynnik zapamiętania reklamy wzrósł o 13 proc.” – podkreślał Bednarski. Dodał, że poza tego typu usługami rozwijana będzie też technologia wirtualnej rzeczywistości. (PAP)

lm/ jbr/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 29.02.2016, 13:27
Źródło informacji PAP Technologie
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ