Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wg analityków zmiany cen paliw, w marcu, mogą sugerować, że okres bicia kolejnych rekordów niskich cen benzyny i oleju napędowego na stacjach mamy za sobą.
"Ceny tych paliw są, co prawda jeszcze niższe niż na początku roku, ale już tylko o 9 groszy na litrze. W marcu benzyny podrożały już o 13-15 groszy na litrze (w zależności od gatunku), a olej napędowy o 24 gr/l. Cały czas widzimy natomiast obniżki cen autogazu, który w tym miesiącu staniał o 9 groszy na litrze" - wskazali analitycy BM Reflex Urszula Cieślak, Rafał Zywert.
Zaznaczyli, że po świętach wielkanocnych ceny benzyny i oleju mogą ponownie wzrosnąć, średnio do 4 groszy na litrze. "Podwyżki mogą dotyczyć zwłaszcza benzyn. W przypadku autogazu jesteśmy prawdopodobnie na końcu fali spadków, co jeszcze nie przesądza o tym, że od następnego tygodnia odnotujemy już podwyżki" - podkreślili.
Z kolei analitycy e-petrol.pl oceniają, że w okresie świąt wielkanocnych trudno oczekiwać, obniżenia cen detalicznych benzyny na stacjach. "Pocieszeniem może być fakt, że przynajmniej dla diesla pojawia się szansa na nieznaczne spadki cen" - dodali analitycy dr Jakub Bogucki i Grzegorz Maziak.
W okresie między 28 marca a 3 kwietnia 2016 analitycy z portalu e-petrol.pl prognozują, że średnia cena benzyny 98-oktanowej ulokuje się w przedziale 4,37-4,50 zł/l. Odmiana Pb95 natomiast sprzedawana będzie w cenach 4,07-4,19 zł/l. Nieznaczny spadek może być widoczny w przypadku diesla, który kosztować może 3,87-3,97 zł/l. Mało prawdopodobne są dalsze spadki cen autogazu - tutaj przewidywany przez nich poziom cen to 1,60-1,68 zł/l. (PAP)
krm/ pz/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 26.03.2016, 11:03 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |