Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Pierwszego dnia odbywającego się w Warszawie kongresu Poland & CEE Retail Summit 2016 odbyła się dyskusja na temat aktualnej kondycji i przyszłości handlu detalicznego. Jednym z wiodących tematów był format convenience. Sklepy convenience to małe sklepy, położone w dzielnicach mieszkaniowych miast, oferujące towary zaspokajające bieżące potrzeby mieszkańców.
Według Francois Vincenta, dyrektora ds. franczyzy Carrefour Polska, są one dla polskiego rynku ciągle dużym wyzwaniem. Jak podkreślił, oprócz zaprojektowania wygodnego miejsca dla klientów, przy niewielkiej powierzchni sprzedaży, konieczny jest odpowiednio dobrany asortyment.
Według Gordona Campbella, prezesa zarządu SPAR International, placówki tego typu muszą myśleć o potrzebach różnych klientów i o tym, jakie są ich misje zakupowe.
"Bardzo ważny jest rozbudowany asortyment świeżych warzyw i owoców. Natomiast ze względu na zmianę nawyków konsumpcyjnych konieczne jest zwiększenie liczby dań gotowych"- wskazał Campbell.
Prezes SPAR International podkreślił również, że aby sprostać tym wymaganiom i ograniczonym możliwościom powierzchniowym, należy oferować produkt lidera wśród marek oraz produkt od lokalnego dostawcy.
Jak zauważył Janusz Lella, prezes zarządu sieci Małpka Express, właściciele lokalnych sklepów mają inne oczekiwania wobec producentów.
"Produkty dostępne w sklepach convenience powinny różnić się od tych z supermarketów, ponieważ są to sklepy uzupełniające, a nie docelowe, jak supermarkety" - powiedział Janusz Lella. Jak dodał, właśnie dlatego istotne znaczenie dla małych sklepów ma lokalny dostawca, który nie zaopatruje dużych marketów.
Przedstawiciel Carrefour Polska podkreślił, że równie ważny jest sposób dostarczenia i pakowania towaru: "Właściciele lokalnych sklepów ze względu na niewielkie możliwości magazynowania często potrzebują produktów w małych opakowaniach, a czasem wręcz sprzedawanych na sztuki" - mówił.
Prelegenci obecni na kongresie wskazywali, że w sklepach typu convenience tkwi bardzo duży potencjał, jednak nie zapowiada to końca ery supermarketów i dyskontów spożywczych.
"Biorąc pod uwagę zmiany, jakie następują w naszym społeczeństwie, sklepy każdego formatu są potrzebne" - skonkludował Francois Vincent.
Kongres Poland & CEE Retail Summit jest największym i najbardziej reprezentatywnym spotkaniem polskiego sektora handlu i FMCG. Celem wydarzenia jest zacieśnianie relacji pomiędzy sieciami handlowymi a producentami FMCG, generujące nowe impulsy dla rozwoju polskiego i europejskiego handlu. W obecnej edycji Kongresu udział bierze prawie 1100 uczestników.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 07.04.2016, 12:25 |
| Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Sklep online, który rośnie z Tobą dzięki wdrożeniom Magento
Czy chcesz zbudować sklep, który nie dusi się przy wzrostach ruchu i zamówień? Szukasz platformy, która rośnie razem z biznesem i nie zamyka drogi do zmian? Magento 2 daje swobodę, kontrolę i stabilność. Jeśli planujesz poważny e‑commerce, potrzebujesz wdrożenia, które łączy warstwę techniczną z celami sprzedażowymi.- 26.11.2025, 13:13
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Aurora Creation
-
BOC Group liderem w raporcie Gartner® Magic Quadrant™ 2025 dla narzędzi do architektury korporacyjnej
- 26.11.2025, 10:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Wdrażanie założeń ESG ważnym elementem Strategii Rozwoju Grupy Enea PAP
Enea zaprezentowała Strategię Zrównoważonego Rozwoju GK Enea do 2035 roku. Strategia wyznacza kierunki transformacji środowiskowej, społecznej i zarządczej, wpisując się w strategię biznesową Grupy. „Strategia ESG mówi, jak chcemy się transformować. Mówi też o naszej uwadze skierowanej zarówno na pracowników, jaki i klientów oraz naszych kontrahentów” - powiedziała Dalida Gepfert, wiceprezes Enei ds. korporacyjnych.- 26.11.2025, 08:42
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ