Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Pierwszego dnia odbywającego się w Warszawie kongresu Poland & CEE Retail Summit 2016 odbyła się dyskusja na temat aktualnej kondycji i przyszłości handlu detalicznego. Jednym z wiodących tematów był format convenience. Sklepy convenience to małe sklepy, położone w dzielnicach mieszkaniowych miast, oferujące towary zaspokajające bieżące potrzeby mieszkańców.
Według Francois Vincenta, dyrektora ds. franczyzy Carrefour Polska, są one dla polskiego rynku ciągle dużym wyzwaniem. Jak podkreślił, oprócz zaprojektowania wygodnego miejsca dla klientów, przy niewielkiej powierzchni sprzedaży, konieczny jest odpowiednio dobrany asortyment.
Według Gordona Campbella, prezesa zarządu SPAR International, placówki tego typu muszą myśleć o potrzebach różnych klientów i o tym, jakie są ich misje zakupowe.
"Bardzo ważny jest rozbudowany asortyment świeżych warzyw i owoców. Natomiast ze względu na zmianę nawyków konsumpcyjnych konieczne jest zwiększenie liczby dań gotowych"- wskazał Campbell.
Prezes SPAR International podkreślił również, że aby sprostać tym wymaganiom i ograniczonym możliwościom powierzchniowym, należy oferować produkt lidera wśród marek oraz produkt od lokalnego dostawcy.
Jak zauważył Janusz Lella, prezes zarządu sieci Małpka Express, właściciele lokalnych sklepów mają inne oczekiwania wobec producentów.
"Produkty dostępne w sklepach convenience powinny różnić się od tych z supermarketów, ponieważ są to sklepy uzupełniające, a nie docelowe, jak supermarkety" - powiedział Janusz Lella. Jak dodał, właśnie dlatego istotne znaczenie dla małych sklepów ma lokalny dostawca, który nie zaopatruje dużych marketów.
Przedstawiciel Carrefour Polska podkreślił, że równie ważny jest sposób dostarczenia i pakowania towaru: "Właściciele lokalnych sklepów ze względu na niewielkie możliwości magazynowania często potrzebują produktów w małych opakowaniach, a czasem wręcz sprzedawanych na sztuki" - mówił.
Prelegenci obecni na kongresie wskazywali, że w sklepach typu convenience tkwi bardzo duży potencjał, jednak nie zapowiada to końca ery supermarketów i dyskontów spożywczych.
"Biorąc pod uwagę zmiany, jakie następują w naszym społeczeństwie, sklepy każdego formatu są potrzebne" - skonkludował Francois Vincent.
Kongres Poland & CEE Retail Summit jest największym i najbardziej reprezentatywnym spotkaniem polskiego sektora handlu i FMCG. Celem wydarzenia jest zacieśnianie relacji pomiędzy sieciami handlowymi a producentami FMCG, generujące nowe impulsy dla rozwoju polskiego i europejskiego handlu. W obecnej edycji Kongresu udział bierze prawie 1100 uczestników.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.04.2016, 12:25 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Polska w centrum europejskiej chmury. Oktawave już dziś buduje technologię przyszłości
Oktawave, polski dostawca usług chmurowych, znalazł się w elitarnym gronie 19 firm z siedmiu krajów Unii Europejskiej wybranych do realizacji największego dotychczas projektu IPCEI-CIS, skoncentrowanego na cyfryzacji. Celem inicjatywy jest wzmocnienie europejskiej suwerenności cyfrowej. W przedsięwzięciu bierze udział ponad 120 partnerów z 12 państw, a jego budżet obejmuje 1,2 miliarda euro wsparcia publicznego oraz 1,4 miliarda euro inwestycji prywatnych.- 13.10.2025, 14:11
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Oktawave
-
Image
BingX i John Terry łączą siły, aby podzielić się „Planem doskonałości" na TOKEN2049 w Singapurze
- 13.10.2025, 13:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Dżek powraca. Edukacja ekonomiczna dla młodej widowni - „Bankructwo małego Dżeka” na scenie Teatru Starego
11 października 2025 r. w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie odbyła się premiera spektaklu „Bankructwo małego Dżeka” według powieści Janusza Korczaka. To wyjątkowe wydarzenie oraz spotkanie ekspertów zajmujących się edukacją ekonomiczną i promowaniem przedsiębiorczości, było częścią oficjalnej inauguracji obchodów 125-lecia istnienia Spółdzielczości Uczniowskiej w Polsce. Doskonale wpisuje się także w Międzynarodowy Rok Spółdzielczości ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych (ONZ).- 13.10.2025, 11:12
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Warszawski Instytut Bankowości
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ