Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W trakcie drugiego dnia kongresu Poland & CEE Retail Summit 2016 dyskutowano m.in. na temat poprawy jakości współpracy na linii sieć handlowa - producent oraz wpływu poolingu na efektywność łańcucha dostaw.
Nikos Kalaitzidakis, prezes zarządu Coca-Cola HBC, zauważył, że współpraca producenta z detalistą na zasadzie współdziałania dwóch różnych podmiotów przestała być efektywna.
"Skuteczniejszy model kooperacji jest złożony, niekiedy wręcz oparty na konflikcie, ze względu na to, że detaliści pracują na bardzo wymagającym rynku, który przechodzi proces transformacji" - mówił prezes zarządu Coca-Cola HBC.
W ciągu ostatnich dwóch lat Coca-Cola HBC wraz z Carrefour Polska wypracowały we wzajemnej współpracy szereg działań o charakterze wielokanałowym.
"Rozbudowujemy nasze relacje i przygotowujemy rozwiązania na zasadzie multiformatowości, czyli dopasowania form sprzedaży i oferty sklepów do potrzeb lokalnego klienta" - tłumaczył Nikos Kalaitzidakis.
Robert Noceń, sekretarz generalny Carrefour Polska, podkreślił, że najważniejszym czynnikiem wpływającym na poprawę relacji na linii sieć handlowa - producent jest wzajemne zrozumienie. "Stworzyliśmy rzeczywiste, silne relacje, wymieniliśmy się pomysłami, opracowaliśmy wspólny biznesplan. To z kolei poprawiło wyniki sprzedażowe i pozwoliło na stworzenie oferty szytej na miarę konkretnych grup konsumentów" - mówił.
Wspólne wystąpienie przedstawicieli Coca-Cola HBC wraz z Carrefour Polska idealnie ilustruje cel Kongresu Poland & CEE Retail Summit, którym jest zacieśnianie relacji sieci handlowe - producenci oraz stymulowanie rozwoju handlu detalicznego i hurtowego w Polsce. Jednym z elementów formuły wydarzenia wpisującym się w realizację tej idei jest nagroda "Retailer of the Year. Wybrany przez Dostawców", wyróżniająca najlepsze sieci handlowe w Polsce w poszczególnych formatach handlowych.
To jedyne na rynku wyróżnienie przyznawane sprzedawcom przez dostawców - producentów FMCG. Nagrody w poszczególnych kategoriach zdobyli: Sieci Multiformatowe - Kaufland Polska Markety; Supermarkety - Intermarche; Dyskonty - Biedronka; Operatorzy Franczyzy - Żabka Polska; Hurtownicy i Dystrybutorzy - Selgros; Sieci Lokalne i Regionalne - Dino Polska. Główną nagrodę "Retailer of the Year 2015 - Sieć Handlowa Roku" otrzymała sieć Biedronka.
Organizatorem plebiscytu oraz kongresu Poland & CEE Retail Summit jest firma Blue Business Media, natomiast partnerem merytorycznym Retailer of the Year firma badawcza Nielsen.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 11.04.2016, 18:05 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu