Newsletter

Klienci chcą poczuć przyjemny zapach

21.04.2016, 12:41aktualizacja: 21.04.2016, 12:41

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

AromaCorp
AromaCorp
90% badanych przyznało, że nieprzyjemny zapach skłania ich do skrócenia lub całkowitej rezygnacji z wizyty w sklepie lub hotelu, wynika z najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie Premium Scenting (w Polsce Aroma Corp) spółki Rentokil Initial.

Premium Scenting we współpracy z agencją marketingową ICM opublikowała najnowsze badanie, w którym podkreśla, że klienci biorą pod uwagę sygnały każdego ze zmysłów, w tym zapachu.

W branży handlowej i turystycznej zmysł zapachu jest szczególnie istotny. Aż 74% respondentów intensywnie przyciągnął do sklepu zapach, natomiast 90% z nich szybciej albo natychmiast wyszło czując niemiłą woń. Podobnie w turystyce - 77% klientów docenia przyjemny zapach wewnątrz hotelu, natomiast 43% powiedziało, że zrezygnowałoby z wynajęcia pokoju z powodu niemiłego zapachu.

Zdaniem Christophera Laudamiela, certyfikowanego perfumiarza i kompozytora zapachów Premium Scenting, nasz zmysł zapachu jest równie istotnym narzędziem, co wzrok w informowaniu o stanie otoczenia. Zastosowanie marketingu zapachowego w hotelarstwie, handlu i usługach wciąż się zwiększa. Zapachy dają klientom poczucie bezpieczeństwa, odprężenia, czy też gwarancji wysokiej jakości. Badania skutecznie udowadniają, że zmysł zapachu nie powinien być ignorowany przez żadną z firm, która dba o wizerunek wśród swoich pracowników oraz klientów.

Jakub Kmieciak - Business Unit Director Aroma Corp (polskiego przedstawicielstwa Premium Scenting), mówi: "Nasze badania podkreślają wagę marketingu zapachowego w sektorze hotelarskim i handlu. Miły zapach potrafi skutecznie zamienić okazjonalnego klienta sklepu w stałego bywalca; zachęcić wielu gości do dłuższego pobytu w hotelu i częstszego korzystania z jego usług. Marka, dla której każdy klient ma znaczenie ceni sobie jego opinię. To, jaki zapach będzie panował w sklepie lub hotelu podczas jego projektowania warto rozważyć jako jedną z najważniejszych rzeczy. W interesie każdej firmy leży użycie skutecznego narzędzia, które przyciągnie więcej klientów, pozwalając na rozwój marki i polepszenie wizerunku firmy".

Cały raport: http://www.aromacorp.pl/wp-content/uploads/2016/04/raport.pdf

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 21.04.2016, 12:41
Źródło informacji Rentokil Initial Sp. z o.o.
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ