Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zgodnie z badaniem Instytutu ARC Opinia i Rynek wykonanego na zlecenie Biura Informacji Kredytowej i Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor, osoby które nie ruszają się z domu robią tak głównie dlatego, że ich na to nie stać.
Na pytanie "dlaczego nie wyjeżdżasz na wyjazdy rekreacyjne?" tylko 6 proc. respondentów wskazało, że nie lubi podróżować; 61 proc. wskazało, że jest to zbyt drogie. Dla co ósmego ankietowanego ważnym powodem dlaczego nie korzysta z wyjazdów rekreacyjnych, był też brak towarzystwa.
Mimo, iż na podróże Polakom brakuje pieniędzy, głównym punktem domowego budżetu są przede wszystkim wyjazdy wakacyjne. Krótkie, kilkudniowe wypady są rzadziej planowane.
W tym roku, już ponad połowa Polaków (52 proc.) ma zaplanowany dłuższy wyjazd w czasie wakacji; jedna trzecia zaplanowała również kilkudniowy wyjazd na majówkę. Zdecydowana większość, którzy pojadą na majówkę odwiedzi w tym roku inne miejscowości niż w tych, w których mieszkają. Tylko 16 proc. "majówkowiczów" wyjedzie na krótki wyjazd zagraniczny.
Maj jest liderem wśród wszystkich miesięcy w roku, jeśli chodzi o popularność krótkich, 3-4 dniowych wypadów. Na ten miesiąc wskazało 58 proc. respondentów. Trochę mniej popularny jest czerwiec - 36 proc., a na dalszych miejscach znalazły się: lipiec (26 proc.), sierpień i wrzesień (po 25 proc.).
"Aby chciało nam się ruszyć z domu musi być po prostu ciepło. Wyjazd, choć krótki, wymaga nakładów finansowych. Jak szacują Polacy przeciętnie na 3-4 dniowy wypad trzeba mieć 506 zł" - dodaje BIG InfoMonitor. (PAP)
mick/ par/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 30.04.2016, 09:58 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |